کمیته صلیب سرخ مسمومیت خاک اوکراین بر اثر مهمات خوشه ای را ارزیابی کرد

© Sputnik / Maxim Zakharov /  مراجعه به بانک تصاویر Город Рубежное в ЛНР возвращается к мирной жизни после освобождения
Город Рубежное в ЛНР возвращается к мирной жизни после освобождения - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2023
عضو شوید
صلیب سرخ: مسمومیت خاک توسط مهمات و گلوله های منفجر نشده در اوکراین تاثیر مخربی بر محصولات زراعتی این کشور دارد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس میشل، رئیس هیئت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) در مسکو می گوید که "مسمومیت" خاک توسط گلوله‌ها در منطقه درگیری در اوکراین، اگر این مناطق از مین پاکسازی نشود، تأثیر مخربی بر کشاورزی خواهد داشت.
"واقعیت این است که استفاده از هر گونه سلاح، مهمات منفجر نشده زیادی را بر روی زمین بر جای می گذارد، از جمله زمین هایی که برای اهداف زراعتی استفاده می شود. تا آنجا که من می دانم، زمین در حال حاضر به شدت توسط مهمات منفجر نشده "مسموم" شده است، و اگر این مناطق پاکسازی نشود، باعث خواهد شد برای مدت طولانی بر دهقانان و سکتور زراعت اثر زیانباری خواهد داشت."
پنتاگون در 6 سپتامبر تصمیم خود را برای انتقال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید 175 میلیون دالری اعلام کرد. تحویل های اعلام شده از انبارهای نظامی آمریکا شامل گلوله های 120 میلی متری برای تانک های آبرامز با هسته اورانیوم ضعیف شده بود.
Снаряды с обеднённым ураном для артиллерийского комплекса Mark 15 Phalanx CIWS на борту американского линкора USS Missouri (BB-63). Фотография ВМФ США, 1987 год. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
وزارت خارجه روسیه: آژانس انرژی هسته ای عواقب استفاده از اورانیوم ضعیف شده را نادیده می گیرد
پیش از این، جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که لندن هزاران گلوله برای تانک‌های چلنجر 2، از جمله تانک‌هایی که دارای اورانیوم ضعیف شده بودند، به کی‌یف فرستاد، اما ردیابی نمی‌کند که این گلوله‌ها از کجا شلیک می‌شوند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در پایان ماه اگست گفت: "به دلیل تامین مهمات رادیواکتیو و بسیار سمی بریتانیایی و آمریکایی با اورانیوم ضعیف شده، اوکراین در حال تبدیل شدن به سرزمینی غیرقابل سکونت است". به گفته وی، "آلودگی تشعشعی خاک در حال حاضر رخ داده و به طور عینی در حال ثبت است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала