بایدنومیکس؛ بحران قرضه های بانکی در امریکا و رکود اقتصادی

© iStock.com / Dilok KlaisatapornГрафик падения фондового рынка на фоне банкноты доллара США
График падения фондового рынка на фоне банкноты доллара США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2023
عضو شوید
آیا ایالات متحده 15 سال پس از بحران اعتباری 2008 به سمت یک بحران جدید می رود؟
به گزارش اسپوتنیک، اقتصاددان و نویسنده دکتر جک راسموس، یکی از بنیانگذاران ProChain Capital دیوید تاویل، و استراتژیست ارشد بازار در BubbaTrading.com تاد "Bubba" هورویتز ادعاهای دولت ایالات متحده در مورد رونق اقتصادی را مورد تردید قرار دادند.
سه کارشناس می گویند که ایالات متحده ممکن است 15 سال پس از بحران مالی 2008 که کشور را تکان داد، دوباره به سمت آشفتگی اقتصادی پیش رود.
نگاهی به بحران اعتبار (کاهش ناگهانی دسترسی عمومی وام) در 2008
غول مالی جهانی Lehman Brothers در 15 سپتامبر 2008، بیش از 150 سال پس از تأسیس، اعلام ورشکستگی کرد. این اولین قربانی اصلی سقوط وام مسکن در ایالات متحده بود.
اولین هشدار بحران اعتباری یک سال قبل از آن بود که وام‌دهنده وام مسکن منطقه‌ای کوچک بریتانیایی نورترن راک پس از درخواست از بانک انگلستان برای حمایت نقدینگی به دلیل مدل کسب‌وکار مبتنی بر اوراق بهادارسازی به‌طور خطرناکی منتشر شد.
سیاستمداران و اقتصاددانان اصرار داشتند که فروپاشی نورترن راک یکباره بوده و یک بحران عمومی را به تصویر نمی‌کشد که یک سال بعد جهان را درنوردید.
کمک‌های مالی عظیم بانک‌هایی که توسط مالیات‌دهندگان تامین می‌شد، "بیش از حد بزرگ برای شکست" با اقدامات ریاضتی دولت همراه بود که هزینه‌های اجتماعی را کاهش داد و باعث ناآرامی در سراسر غرب شد.
دکتر جک راسموس، اقتصاددان، به اسپوتنیک گفت که پاسخ دولت به بحران ها این است که با یک دست بدهیم و مردم را به فقر نجات بدهیم.
راسموس گفت: "در طول بحران کووید و قرنطین، برنامه‌های خاصی ایجاد شد، برنامه‌های اجتماعی، به عبارت دیگر، برای جلوگیری از سقوط کامل کشور اما به محض اینکه که فرایند های اقتصادی بازگشایی شد تمام این برنامه های اجتماعی لغو شد، دموکرات ها شروع به تغییر هزینه ها از برنامه های (حمایتی) اجتماعی به یارانه سرمایه گذاری شرکت ها کردند."
"این برنامه های اجتماعی شامل مراقبت از کودکان بود، که بزرگترین عامل اصلی پایان دادن به فقر بود، اما تنها شش ماه طول کشید. و زمانی که آنها آن را متوقف کردند، مردم دوباره به فقر بازگشتند."
او خاطرنشان کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، پس از بحران 2008-2009 نیز از همین تدبیر استفاده کرد.
راسموس گفت: "اوباما 787 میلیارد دالر برای نجات هزینه کرد و سپس دو سال بعد، با جمهوری خواهان برای کاهش بیش از 1 تریلیون دالری برنامه های هزینه، آموزش و همه چیز به توافق رسید. بنابراین در زمان بحران با یک دست می دهند و وقتی بحران تمام شد آن را پس می گیرند".
این مفسر افزود: "این دقیقاً همان کاری است که بایدن انجام داده است. این بار آنها بیش از 2 تریلیون دالر در این برنامه های اجتماعی هزینه کردند: بیکاری، مزایا و چک، و مراقبت از کودکان و غیره، 2 تریلیون دالر. اما پس از آن در سال 2022، آن را لغو کردند. نانسی پلوسی و بایدن ترفندی را بر سندرز انجام دادند و لایحه Build Back Better را که قرار بود این برنامه ها را ادامه دهد، ملغی کردند.
دیوید تاویل، مدیر سرمایه گذاری، به اسپوتنیک گفت که در حالی که فدرال رزرو ایالات متحده در تلاش است تا با افزایش نرخ های بهره، یک تنگنای اعتباری جدید ایجاد کند تا تورم را کنترل کند، این تنها زمانی تأثیر خواهد داشت که باقی مانده پول محرک کووید که فدرال رزرو عملاً چاپ کرده بود، خرج شود.
تاویل گفت: "افزایش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو ادامه می‌یابد و از طریق این روش اقتصادی فشار کافی را بر مصرف‌کنندگان وارد می‌کند تا پیش بروند و مخارج خود را کاهش دهند. شما این را با این واقعیت که مصرف کنندگان در نتیجه محرک کووید، پول نقد مازاد زیادی داشته اند، مقایسه کنید مردم از نظر مخارج خود سرگردان شدند. توان مصرفی آنها بالا رفت در نتیجه، قیمت ها را بالا برد. "
در حالی که پرزیدنت جو بایدن مدعی موفقیت برای سیاست های به اصطلاح "بایدنومیکس" دولتش شده است، برخی فکر می کنند رشد در آستانه برخورد با دیوار خشتی است.
تاویل هشدار داد: "یک هزار پول به سیستم تزریق شد. اکنون، این عقب نشینی که باید در اینجا اتفاق بیفتد، این نمی تواند برای همیشه ادامه یابد، زیرا در این صورت برای دولت فدرال مشکل ساز می شود. اما ترازنامه دولت ما شکسته شده است و بنابراین، حاکمیت حزب باید پایان یابد."
تاد "Bubba" هورویتز، کارشناس بازار، به اسپوتنیک گفت که یک مشکل بزرگ "رسانه های دروغگو" است که "اطلاعات نادرست را به همراه رئیس جمهور به شما می دهند که با تبلیغات جدید خود به شما می گوید که چه کار بزرگی برای اقتصاد انجام داده است."
وی گفت: تورم رسمی 3.7 درصدی یک شوخی خنده دار است و نرخ واقعی آن حدود 20 درصد است.
هورویتز گفت: 3.7 درصد شامل غذا و انرژی نمی شود و درصد کمی از مصرف غذا و انرژی چهار درصد از کل شاخص کل است. بنابراین اگر به من بگویید که به عنوان یک فرد متوسط، تنها چهار درصد از پول تو صرف غذا و انرژی می شود، من تو را دیوانه صدا می کنم. غیر از شرایط اضطراری، هزینه شماره یک ما غذا و انرژی است. شما باید مخزن ماشین خود را پر کنید. باید خانه خود را گرم کنید. بچه ها باید غذا بخورند، باید به خانواده خود غذا بدهید."
وی افزود: "قیمت غذا همچنان افزایش می یابد، نفت خام همچنان افزایش می یابد، گاز در پمپ همچنان افزایش می یابد، هزینه گرمایش همچنان افزایش می یابد، هزینه های اشتغال همچنان افزایش می یابد. "Bidenomics" مانند کل دولت، در مراقبت از اقتصاد یک ناکامی برزگ است"
کارشناس بازار بخش بزرگی از این تورم را ناشی از مالیات غیر مستقیم ایالتی و فدرال بر سوخت خودروها دانست. بنابراین آنها قیمت بنزین را بالاتر می برند. آنها دالرهای مالیاتی بیشتری از مردم آمریکا دریافت می کنند، دقیقاً به همین دلیل است که تورم خارج از کنترل خارج از کنترل است.
او همچنین در مورد چشم انداز اقتصادی خوب کاخ سفید تردید کرد.
هورویتز گفت: "برای من مهم نیست که آنها چه می گویند، ما در رکود هستیم. ما آنطور که آنها دوست دارند باور کنند در حال شکوفایی نیستیم. دولت می گوید که ما اشتغال زایی کرده ایم، اما اعداد واقعی و واقعیات این است که ما 514000 شغل را در سال 2023 از دست داده ایم. بنابراین اینها دلایلی هستند که چرا اعداد همه بی مصرف (غیر واقعی) هستند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала