کلوپ ویدیو

"کاملاً بیهوده"؛ ارزیابی پوتین و لوکاشنکو از اخبار جعلی غرب + ویدیو

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин встретился с президентом Белоруссии А. Лукашенко
Президент РФ В. Путин встретился с президентом Белоруссии А. Лукашенко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
عضو شوید
پوتین و لوکاشنکو مذاکرات را در سوچی با داستانی درباره مزدوران غربی به پایان رساندند.
به گزارش اسپوتنیک، روسای جمهور روسیه و بلاروس در سوچی گفتگو کردند. آنها در مورد روابط دوجانبه و مسائل بین المللی از جمله بحران اوکراین و سفر کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در خاور دور گفتگو کردند. موضاعت اصلی که در اقامتگاه بوچاروف روچی در مورد آن سخن گفته شد را در مطالب اسپوتنیک بخوانید.
"فشار های زیاد" ناموفق بود
این دومین سفر لوکاشنکو در کمتر از دو ماه گذشته است. در ماه جولای به سن پترزبورگ پرواز کرد. در آنجا آنها "ساعت‌ها را همگام‌سازی کردند" و طبق سنت، تعهد خود را به ادامه تماس‌های نزدیک تأیید کردند. همانطور که نزدیکان هر دو رئیس جمهور تصریح می کنند، این دیدارها از قبل مطابق با برنامه کاری برنامه ریزی شده است و ماهیت اضطراری ندارد. در 15 سپتامبر، در نیمه اول روز، رهبر بلاروس وارد بوچاروف روچی شد که او آن را به خوبی می شناخت.
پوتین یادآور شد: "اخیراً با رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کوریای دیداری داشتم. می‌خواهم به شما اطلاع دهم که بحث در مورد وضعیت منطقه و البته در مورد مبرم ترین موضوع ما، در مورد وضعیت در اوکراین، پیرامون بحران اوکراین صورت گرفت."
لوکاشنکو با تبریک روز موفقیت آمیز رای گیری به همکار روسی خود، در مورد ادغام صحبت کرد. وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد از وظایفی که سه ماه پیش برای دولت ها تعیین شده بود (سران دو کشور در 9 جون در سوچی دیدار کردند) انجام شده است. مشکلاتی در بازار سوخت به وجود آمد، اما برطرف شد. "ما به اندازه نیاز فدراسیون روسیه، به اندازه درخواست دولت، به نظر من، 60 هزار تن سوخت دیزل و بنزین عرضه کردیم. در صورت لزوم کاهش بیشتر عرضه به رهبر بلاروس اطمینان داد که بازارهای خارجی و افزایش مصرف داخلی، این مشکلی نیست.
به گفته وی، غرب نتوانست روسیه و بلاروس را تحت فشار قرار دهد. وی همچنین به گسترش اردوگاه متفقین اشاره کرد: "از دیدن شما و کیم جونگ اون در فضاپیمای وستوچنی خوشحال شدم. فکر می کنم ما می توانیم در مورد همکاری در جایی "سه جانبه" فکر کنیم: کوریای شمالی، روسیه - من بدانید که کوریای ها علاقه زیادی دارند که به سراغ شما بیایند، در آنجا کارهایی برای بلاروس هم وجود خواهد داشت."مینسک هنوز در حال توسعه تماس با آفریقا است.
پوتین تاکید کرد: روسیه و بلاروس در حال غلبه بر فشار تحریم ها هستند. "در مورد محدودیت هایی که برای ما اعمال می شود: شرکت های اروپایی از تامین تجهیزات خودداری کردند، ظاهراً آنها امیدوار بودند که ما صلاحیت های کافی نداریم. ما همه صلاحیت ها را بازیابی کردیم، کاملاً همه چیز. برنامه برای چندین نفر کمی به سمت راست تغییر کرد. رئیس جمهور گفت: شرکت های بزرگ و در مقیاس جهانی در آینده نزدیک معرفی خواهند شد. اروپا متحمل ضرر می شود.
در مورد جستجوی راه حل از طریق مذاکره
پس از مذاکرات، پوتین و لوکاشنکو به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. طبیعتاً مسائل اوکراین نیز در میان بود. رهبر روسیه خاطرنشان کرد که مهمات خوشه ای که از ایالات متحده به کی‌یف تحویل داده می شود "به وسیع ترین شکل ممکن استفاده می شود." در این شرایط، مانند یک قطره آب، آنچه در کل جهان اتفاق می افتد منعکس می شود. یک کشور وجود دارد که معتقد است استثنایی است، این ایالات متحده است. حتی آنچه را که جرم می داند، به خودش اجازه می دهد. برای انجام این کار، زیرا در نهایت، ایالات متحده از مهمات خوشه ای استفاده می کند، در این مورد صرفاً توسط ارتش اوکراین." علاوه بر این، حتی کشورهایی که "به قولی متحد ایالات متحده هستند" این وضعیت را دوست ندارند. رئیس جمهور درباره چشم انداز یک راه حل مسالمت آمیز یادآور شد: مسکو همیشه از مذاکرات حمایت کرده است. او گفت: "بنابراین من دارم صحبت می کنم، اما از طرف دیگر چیزی نمی شنویم."
لوکاشنکو افزود: "مذاکرات سه دور در بلاروس و سپس در استانبول برگزار شد. و سپس به بلینکن وزیر امور خارجه و آستین وزیر دفاع ایالات متحده به زلنسکی دستور دادند و او مذاکره را ممنوع کرد. حقایق روی میز، این حقایق بدیهی است. پس سرزنش کسی چه فایده ای دارد."
در مورد سفر کیم جونگ اون نیز صحبت شد. در غرب آنها ادعا می کنند که روسیه درخواست کرده است که داوطلبان کوریای شمالی را برای منطقه نظامی شمالی بفرستد. پوتین گفت: "این کاملاً مزخرف است. من چند روز پیش گفتم که مردان ما، رزمندگان ما، قبلاً 270 هزار قرارداد با نیروهای مسلح فدراسیون روسیه امضا کرده اند، اما این داده ها قبلاً قدیمی بود. امروز صبح. گزارش دادند: 300 هزار قرارداد منعقد شده است. رئیس جمهور ادامه داد: "ما کسی را تهدید نمی‌کنیم. بزرگترین تهدیدهایی که امروز در جهان ایجاد می‌شود توسط نخبگان حاکم امروزی ایجاد می‌شود، کوریای شمالی همسایه ما است و ما باید روابط حسنه همجواری با همسایگان خود ایجاد کنیم."
Vladímir Putin se reúne con Kim Jong-un en el cosmódromo Vostochni, región rusa de Amur - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
کلوپ ویدیو
پوتین و کیم جونگ اون وارد پایگاه فضایی وستوچنی شدند + ویدیو
لوکاشنکو گفت: "آنها، غربی‌ها، ابتدا باید خودشان محاسبه کنند که قبلاً چه تعداد از مزدوران خود را به آنجا به اوکراین فرستاده‌اند، چند نفر در آنجا می‌جنگند. آمریکایی ها، همه در کنار اوکراینی ها می جنگند. به نظر او، در غرب "آنها می خوابند و واحدهای نظامی معمولی خود را در آنجا می بینند؛ در پولند، واحدهای نظامی قبلاً تشکیل شده اند که آماده ورود به اوکراین هستند. شما باید به چشمان خود نگاه کنید و در آنجا به دنبال نوعی چوب بگردید. و دیگران را سرزنش نکنید."
پوتین اطمینان داد که روسیه نیازی به جنگجویان خارجی ندارد. وی تصریح کرد: یگان‌های جدید "به انواع سلاح‌ها و تجهیزات مدرن مجهز هستند، برخی از آنها در حال حاضر 85 تا 90 درصد مجهز شده‌اند".
نکات مهم دیدار دو رهبر روسیه و بلاروس
به گفته کارشناسانی که با ریانووستی مصاحبه کرده اند، دیدار پوتین و لوکاشنکو اگرچه برنامه ریزی شده بود، اما از نظر محتوایی مهم بود.
آنها به گسترش روابط بین دولت اتحادیه و کوریای شمالی اشاره کردند. این زمینه بزرگی برای همکاری است. کوریای شمالی به حمایت اقتصادی نیاز دارد به عنوان مثال، در زراعت و فناوری. پیونگ یانگ نیز به نوبه خود چیزی برای ارائه به مینسک و مسکو دارد. الکسی دزرمانت، دانشمند علوم سیاسی بلاروسی، می گوید: در اینجا می توانیم تولید مشترک ایجاد کنیم. توسعه تعامل در فضای برست تا پیونگ یانگ می تواند تأثیر زیادی برای هر سه کشور داشته باشد.
یکی از موضوعات کلیدی، وضعیت بین المللی و هماهنگی مواضع بلاروس و روسیه در مورد کشورهای ثالث است. این نه تنها در مورد کوریای شمالی، بلکه برای مثال در مورد آفریقا نیز صدق می کند. این کارشناس تاکید می کند که در اینجا مسکو و مینسک در یک دسته قرار دارند.
پوتین و لوکاشنکو باید بسیاری از مسائل را حل و فصل کنند. یکی از آنها تقویت توان دفاعی بلاروس است. پولند در حال آماده شدن برای تجاوز است. ورشو از ایده تصرف سرزمین بلاروس دست نمی کشد. سرگئی مارکوف، کارشناس علوم سیاسی، می گوید: پروژه های کوریای شمالی را می توان با کمک مینسک از جمله در بخش دفاعی اجرا کرد.
Участие президента Белоруссии Александра Лукашенко в памятном мероприятии по случаю 80-летней годовщины трагедии в Хатыни - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2023
لوکاشنکو امیدوار است که بلاروس مجبور به استفاده از سلاح هستوی نشود
همکاری اقتصادی روسیه و بلاروس در شرایط تحریم و همچنین همکاری های نظامی-فنی بسیار مهم است. این کارشناس تصریح می کند: "موضوع تعامل بین مجتمع نظامی-صنعتی روسیه و بلاروس کاملاً پیچیده است." تعدادی از مسائل مربوط به انتقال اسناد سری نظامی-صنعتی به مینسک وجود دارد. طبق قانون، نمی توان آن را به خارجی ها نشان داد."
این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد که این دیدار کمی قبل از سفر برنامه ریزی شده پوتین به چین انجام شد. انتظار می رود با شی جین پینگ، رهبر چین مذاکره شود. این احتمال وجود دارد که لوکاشنکو در آنجا حضور یابد. رهبران دولت اتحادیه همچنین در حال گفتگو در مورد همکاری بین مسکو، مینسک و پکن هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала