کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی در نیروگاه زاپوروژیا پیدا نکردند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Члены делегации Международного агентства по атомной энергии во время визита на Запорожскую АЭС в Энергодаре
Члены делегации Международного агентства по атомной энергии во время визита на Запорожскую АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.09.2023
عضو شوید
کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های خود از نیروگاه زاپوروژیا هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی پیدا نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه آژانس، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیا پیدا نکرده‌اند و به بازرسی‌ها در این نیروگاه ادامه می‌دهند.
کارشناسان وجود هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی را روئیت نکردند. آژانس همچنان به درخواست دسترسی به سقف واحدهای راکتور 1، 2، 5 و 6 و همچنین به تمام شش توربین ادامه می دهد. کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بررسی اتاق‌ها، یکی پس از دیگری در نیروگاه زاپوروژیا، مناطق خاص در این مرکز و ملاقات با کارکنان ادامه دادند."
پیش از این گزارش شده بود که کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در منطقه حائل بین حصارهای داخلی و خارجی در امتداد محیط نیروگاه زاپوروژیا مین های ضد نفر را هدایت کردند که حتی در صورت انفجار، نباید تهدیدی برای سیستم ایمنی و ایمنی هسته ای نیروگاه باشد. کارشناسان گزارش دادند که مین ها در یک منطقه ممنوعه قرار دارند که پرسنل تعمیر و نگهداری ایستگاه به آنجا دسترسی ندارند. در بازرسی، چنین مین هایی در محیط داخلی یافت نشد.
Вид на Каховское водохранилище с территории яхт-клуба Борисфен в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
انرگودار مورد حمله گسترده هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت
نیروگاه هسته ای زاپوروژِا در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است، این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپوروژیا را اعلام کرده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف در تلاش است تا با ادامه گلوله باران عمدی نیروگاه زاپوروژیا، ظاهر یک فاجعه هسته ای را ایجاد کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپوروژیا را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала