واکنش‌ها به تهدید سخنگوی نیروهای مسلح اوکراین به خبرنگاران روسیه؛ جنایت آشکار دولت اوکراین

© iStock.com / 3dmitryФлаг России и Украины
Флаг России и Украины - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2023
عضو شوید
کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید، که اگر تهدید نماینده نیروهای مسلح اوکراین خط و نشانی واقعی در برابر خبرنگاران باشد، این نگران کننده و مسبب پیامدهای وخیم برای آزادی بیان و جامعه رسانه‌ای خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، فرهاد ابرار، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با اسپوتنیک افغانستان با ابراز نظر درمورد هشدار سارا اشتون-سیریل نماینده نیروهای مسلح اوکراین در برابر نمایندگان رسانه های روسیه گفت:

"رسانه‌ها در جوامع باز و نظام‌های سیاسی مردم‌محور به‌عنوان یکی از چهار رکن اساسی در جامعه پنداشته می‌شود. خبرنگاران در این میان به‌عنوان پیش‌تازان آزادی بیان از هر گونه تعرض فردی، سازمانی و دولتی مصئون استند".

Председатель Всероссийской политической партии Родина Алексей Журавлев на съезде партии в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2023
پاسخ مقام های روسیه به هشدار نماینده نیروهای اوکراینی در برابر رسانه های ورسیه: خونخوران آخرالزمان
به گفته وی، این تعرض به‌عنوان تهدید و یا عملی در حال انجام یا انجام شده در برابر رسانه‌ها و خبرنگاران توسط فرد، سازمان و دولت مطبوع یا هر فرد، سازمان و دولت دیگر جنایت آشکار پنداشته می‌شود، در این مورد سازمان‌های بین‌المللی و همین‌طور سایر نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران و نهادها- سازمان‌های حمایت کننده آزادی بیان لوایح، قواعد و قوانین مشخصی ارأیه نموده‌اند.
وی افزود:

"بنابراین اگر تهدید خانم سارا اشتون خط و نشانی واقعی در برابر خبرنگاران بی‌طرف روس باشد، این نگران کننده و مسبب پیامدهای وخیم برای آزادی بیان و جامعه رسانه‌ای خواهد بود. زیرا تهدید به انتقام و زمینه‌سازی برای عملی در برابر خبرنگاران در روسیه ضمن این‌که احتمالن روسیه را به‌عمل متقابل می‌کشاند من باورمندم که این موضوع رسانه‌ها و خبرنگاران هم را جز اهداف جنگی خواهد ساخت، این یعنی نقض صریح آزادی بیان و تعرض غیرقابل انکار در برابر حقوق بشر و آزادی رسانه‌ای خواهد بود".

آقای ابراز اضافه کرد:

"که هرگونه تهدید، تعرض و عملی‌که رسانه‌ها و خبرنگاران راعمداً هدف قرار دهد، غیرقابل قبول و نقض کننده آزادی بیان، رسانه و همین‌ط‌ور حقوق بشر می‌باشد. بنا، اوکراین و روسیه نباید رسانه‌ها و خبرنگاران را جز اهداف جنگی خویش مطرح نمایند".

پیش از این گزارش شده بود که سارا اشتون-سیریل نماینده رسمی نیروهای دفاعی اوکراین، تراجنسیتی امریکایی، نماینده رسانه های روسی را تهدید می کند و ادعا می کند که او هفته آینده "پرداخت" خواهد کرد، اگرچه او اشاره نکرد که در مورد چه کسی صحبت می کند. به گفته او، همه "خبرنگاران روسی" ردیابی خواهند شد.
با این حال، مقام های روسیه به دنبال هشدار سارا اشتون گفته‌اند که این ها خونخواران آخرالزمان و شیطان های منحرف هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала