کارشناس افغان: پوتین مرد سیاست و برنده میدان نبرد است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر ВЭФ-2023. Пленарное заседание
ВЭФ-2023. Пленарное заседание - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
عضو شوید
به باور این کارشناس افغان، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هم مرد سیاست است، هم اقتصاد را میداند و هم رهبری کشور را، پوتین به درستی میداند که اقتصاد زیر بنای یک کشور است بناْ وقتی که اتکاء به اقتصاد محکم آغاز شود و این تدابیر به جای برسد که رسیده است برد میدان نبرد از پوتین است.
احمد سعیدی، دیپلومات پیشین و کارشناس مسایل سیاسی و بین المللی در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان با ابراز نظر درمورد بیانیه پوتین در مجمع اقتصادی شرق گفت: "پوتین با بیش از یک سال که از جنگ با اوکراین گذشته، توانسته بریکس را قناعت بدهد که دالر دیگر آهسته آهسته چلش خود را از دست بدهد. پوتین در سازمان شانگهای و شرق میانه نقش کلیدی بازی کرده است و با همه تعزیرات را که امریکا وعده کرده تمام اتحادیه اروپا یکجا با اوکراین به شمول ایالات متحده با پوتین در جنگ هستند، ولی پوتین برعلاوه که دستآورد دارد از پای نیافتاده است".
وی گفت:
"من به این عقیده هستم که با بودن ولادیمیر پوتین در ریاست جمهوری فدراسیون روسیه زوال امریکا و زانو زدن امریکا پیش رو است. با بودن جو بایدن و انتخابات که پیش رو امریکا است، امریکا تغییرات کلی نخواهد کرد ولی امریکا دیگر رشد که دیگر ابر قدرت جهانی است سیستم یک قطبی را از دست خواهد داد و امریکا در منطقه به خصوص در شرق میانه و در کشورهای آسیای میانه منزوی خواهد شد".
احمد سعیدی، کارشناس مسائل سیاسی و دیپلومات پیشین افغانستان در پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
احمد سعیدی
دیپلومات پیشین و کارشناس مسایل سیاسی
این دیپلومات پیشین افغان خاطر با اشاره به اینکه پیروزی از آن پوتین خواهد بود گفت: "چون هم مرد سیاست است و هم تدابیر اقتصادی خوبی دارد، برد پوتین در جی۲۰، در اقتصاد شرق و در آفریقا برای همه معلوم است. این عقیده من است که پوتین هم مرد تدبیر است، هم مرد هنر و سیاست است، هم مرد استخبارات و هم میداند که اقتصاد زیربنا است و اقتصاد را تا به همین لحظه به درستی مدیریت و رهبری کرده است، با وجود این که تعزیرات امریکا اقتصاد روسیه را زمین گیر نکرده، بلکه انکشافات را هم در فرا از منطقه به دست آورده است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала