تیرباران ۱۲ نظامی پیشین در یک هفته ای پسین از سوی جنگجویان گروه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.09.2023
عضو شوید
براساس گزارش منابع مختلف در یک هفته گذشته دست‌کم دوازده نظامی پیشین در شش ولایت افغانستان به صورت مرموز و علنی از سوی افراد طالبان و استخبارات این گروه تیرباران شده اند.این نظامیان در ولایت‌های پروان، کاپیسا، پنجشیر، ننگرهار، تخار و بدخشان کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افغانستان، منابع مستقل امروز (سه‌شنبه، ۲۱ سنبله) به خبرگزاری مقاومت گفتند، که گروه طالبان محمد یوسف، ۲۸ ساله که عضو نیروهای ویژه وزارت داخله پیشین را در حضور خانواده‌اش تیرباران کرده اند. منابع افزود، که طالبان نخست این عضو پیشین پولیس را با پدرش به اسم شیرحمله در یک باغ در منطقه پل‌متک ولایت پروان محاصره کرده و با شلیک‌های پی‌هم افراد این گروه یوسف، جان‌باخته و پدرش به شدت زخمی شده‌است.
در عین حال ساعت ۴:۰۰ صبح امروز ۲۱ سنبله، حیات الله فرمانده پیشین خیزش‌های مردمی از سوی استخبارات گروه طالبان در منطقه بادام دره شهر تالقان ترور شده‌است.
در این حال یک منبع دیگر از ولایت تخار خبر داده که دگروال عبدالغفار صابر از نظامیان پیشین در شهر تالقان ولایت تخار ترور شده است. به گفته‌ی منابع این دگروال سابق زمانی که بسوی بیمارستان می‌رفت هدف تیراندازی قرار گرفته‌و جان باخته‌است. منابع گفتند که افراد موترسیکل سوار مربوط به استخبارات گروه طالبان این نظامی پیشین را کشتند.
به گفته‌ی منابع، این نظامی پیشین باشنده اصلی روستایی قرلق ولسوالی رستاق بود.
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
تیرباران یک فرمانده خیزش‌های مردمی پیشین از سوی جنگجویان گروه طالبان در تخار

به گزارش منابع محلی در نوزدهم ماه روان یک فرمانده پیشین جهادی به اسم شیخ “مقدس بلال” در شهر جلال‌آباد از سوی افراد ناشناس به قتل رسید. منابع اضافه کرد که این فرمانده جهادی زمانی هدف افراد مسلح قرار گرفت که با اعضای خانواده‌اش در موتر بودند.
افراد گروه طالبان، یک افسر پیشین فرماندهی امنیه ولایت پروان را به تاریخ ۱۸ سنبله، در ولایت پروان تیرباران کردند، منابع گفته اسم این افسر حبیب الله مشهور به میرآقا بود و در نظام پیشین در فرماندهی امینه این ولایت وظیفه داشت.
از سوی هم در ۱۷ سنبله، کوچیان به هم‌کاری و حمایت طالبان در روستایی کرپیتاب ولسوالی پریان یک جوان را نخست از خانه‌اش برده و در منطقه شال‌زور این ولسوالی به ضرب گلوله کشتند.
منابع از این جوان به اسم دادالله یاد کرده و گفته است که عضو نیروهای ارتش محلی پیشین در این ولسوالی بود‌.
هم‌چنان بر بنیاد گزارش‌های موثق، گروه طالبان در( ۱۶ سنبله) دو عضو ارتش پیشین را به اسم‌های وحید و غفار در روستای وراق ولسوال بلخ، ولایت بلخ تیرباران کردند.
بر اساس اظهارات منابع، نیروهای نظامی کشته شده پس از تسلط گروه طالبان در افغانستان مصروف ورزش و کاری‌های شخصی بودند.
هم‌چنان تفنگداران ناشناس معاون حوزه هشتم امنیتی پولیس پیشین شهر مزارشریف را در منطقه “کارت صلح” این شهر نیز به تاریخ ۱۶ سنبله، تیرباران کردند، منابع از او به نام حاجی فیض نام برده و گفتند که پس از سقوط نظام جمهوریت از سوی طالبان نامه عفو نیز دریافت کرده بود.
منابع در ولایت بدخشان از تیرباران یک سرباز پیشین به اسم محب الله در (۱۴ سنبله) خبرداده و گفتند که این سرباز از سوی افراد گروه طالبان در ولسوالی یفتل بدخشان تیرباران شده‌است.
در همین حال یک افسر پیشین نیروهای کماندو که پس از سقوط نظام به دست طالبان به کشور ایران مهاجر شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری مقاومت گفته است که طالبان از یک رهبری واحد مدیریت نمی‌شوند، هرکدام شان با نیروهای نظامی پیشین دشمنی دارند و آن‌ها را به صورت مرموز و علنی به قتل می‌رسانند.
این نظامی پیشین گفته‌است که دو عامل سبب کشته شدند سیستماتیک نیروهای امنیتی پیشین شده‌است، اول‌ اینکه طالبان نظامیان پیشین را غیر مسلمان میدانند و قتل آن‌ها را مباح می‌پنداردندو دلیل دیگر، اینکه استخبارات پاکستان نیز در قتل نیروها نظامی پیشین افغانستان نقش دارند و در صدد حذف نیروهای مسلکی از این کشور هستند.
یادآوری می کنیم، که امریکا پس از پیمان نامه ای پنهانی و پیچیده با گروه طالبان در پایان ماه اگوست سال ۲۰۲۱ نیروهایش کاملن از افغانستان بیرون کرد و افغانستان را با هفت میلیارد جنگ افزار به گروه طالبان سپرد. پس از آن گروه طالبان یک حکومت تک قومی و تک گروهی را به میان آورد و اقتصاد این کشور فروپاشید و بسیاری از شهروندان این کشور به بیرون رفتند. این گروه یکبار دیگر کارکردهای تندروانه ای خود را دوباره از سر گرفت و زنان را از دانشگاه، کار و مکتب رفتن بازداشتند. با وجود اعلام بخشش عمومی تاکنون بیش از دو هزار نظامی پیشین را دستگیر، شکنجه و یا کشته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала