پوتین میخواهد اقتصاد دالری را زمین‌گیر کند

© Sputnik / Mikhail Metzel/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин проводит встречу с представителями бизнеса на VIII Восточном экономическом форуме
Президент РФ Владимир Путин проводит встречу с представителями бизнеса на VIII Восточном экономическом форуме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2023
عضو شوید
کارشناس اقتصادی از افغانستان با ابراز نظر درمورد اظهارات ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مجمع اقتصادی شرق گفت که پوتین میخواهد در همکاری با متحدین بین المللی، امریکا را به انزوای سیاسی ‌و اقتصادی براند.
محمد شاکر یعقوبی، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی گفت:"اظهارات اخیر پوتین نشان می‌دهد که پوتین می‌خواهد با تکیه بر گزینه های مهم اقتصادی، سیاست جهان را در قبال غرب در محور منافع روسیه بچرخاند. پوتین با صف‌آرایی ها و ساز‌‌ و برگ اقتصادی تلاش دارد در همکاری با متحدین بین المللی حریف سرسخت خود مثل امریکا را به انزوای سیاسی و اقتصادی براند و اقتصاد قدرتمند دالری را زمین‌گیر کند".
آقای یعقوبی افزود: "از سوی دیگر پوتین با به رخ کشیدن ضعف های سیاست امریکا در سیاست جهانی سعی دارد جای امریکا را در آسیا پُر نموده و از این‌طریق تاثیرگذاری سیاست امریکا را در سیاست ‌های بزرگ جهانی تضعیف نماید. موقف واحد و مشترک هم‌پیمانان روسیه که هرکدام به زعم خود از قدرت های مهم اقتصادی در اقتصاد جهان حساب می‌شوند هشدار بزرگی است برای غرب که می‌تواند پایه‌های اقتصاد دالری را سست نموده و از قدرت اقتصادی امریکا در جهان بکاهد."
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: "با توجه بر سیاست پولی امریکا و سطح مبادلات دالری، هدف گیری ارز دالر مهم ترین موردی است که حتا صف متحدین برعلیه غرب را طولانی می‌سازد. پوتین به هیچ صورت این فرصت طلایی را از دست نمی‌دهد و با اغتنام از فرصت پیش‌‌آمده از مجمع اقتصادی مخالفین سیاست و اقتصاد امریکا استفاده اعظمی خواهد کرد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала