نیم میلیون دالر در سه ماه؛ درآمد سفارت پاکستان از عدم صدور ویزا

© East News / Action press/Public AddressFlag of the Islamic Republic of Pakistan
Flag of the Islamic Republic of Pakistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
عضو شوید
سفارت پاکستان در مدت سه ماه توانسته است از رد درخواست‌های ویزای آن کشور تنها در کابل، نیم میلیون دالر درآمد کسب کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سلام وطندار، تنها در کابل 1464 شرکت سیاحتی فعالیت دارد که 1024 شرکت در زمینه‌ی گرفتن ویزای پاکستان در کابل فعالیت می‌کنند، هر کدام از این شرکت‌ها در سه ماه گذشته به طور میانگین 90 درخواست‌کننده‌ی ویزای پاکستان را ثبت نام کرده اند و از این میان، درخواست ویزای ۵۷ تن آنان رد شده است؛ در حالی که تمام این افراد برای درخواست ویزای پاکستان 8.18 دالر هزینه کرده بودند.
سلام‌وطندار برای راستی‌آزمایی این مسئله با 25 درخواست‌کننده‌ی ویزای پاکستان و 11 شرکت سیاحتی در کابل، هرات، غزنی و بلخ، گفت‌وگو کرده است که تمامی آنان، سفارت و کنسول‌گری‌های پاکستان در افغانستان را متهم به فساد می‌کنند. آنان، می‌گویند که سفارت و کنسول‌گری‌های پاکستان در افغانستان، بیش‌تر درخواست‌های ویزا را پس از گرفتن پول رد می‌کنند.
به گفته‌‌ی آنان، مواردی هم وجود دارد که فردی، چندین بار برای گرفتن ویزای پاکستان به سفارت این کشور پول پرداخته؛ اما هر بار درخواست ویزا بدون استرداد پول، رد شده است؛ مسئله‌ای که از دیدگاه حقوق‌دانان باید از سوی سفارت پاکستان جبران شود. درخواست‌کنندگان ویزای پاکستان، می‌گویند که امکان درخواست قانونی ویزای پاکستان اندک است و این مسئله بازار دلالان را گرم کرده است. آنان، مدعی اند که سفارت پاکستان با رد ویزای قانونی، زمینه را برای فساد و پول‌ستانی از شهروندان افغانستان فراهم کرده است.
Пакистанский военный в районе пакистано-афганской границы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2023
وزیر خارجه مؤقت پاکستان: گروه طالبان مانع ورود تروریستان به خاک پاکستان از افغانستان شوند
مسئول یکی از این شرکت‌ها در کابل با ارائه‌ی آمار، می‌گوید که در سه ماه گذشته 80 متقاضی ویزای پاکستان را در سفارت این کشور در کابل ثبت‌ نام کرده؛ اما درخواست بیش از 60 تن آنان پس از تحویل پول رد شده است.
او می‌افزاید: "به حساب درصدی اگر بگویم، 80 درصد ویزا رد و 20 درصد ویزا صادر می‌شود. من خودم در سه ماه اخیر از 70 تا 80 تن زیاد ثبت‌ نام کردم و تعداد ویزا‌هایی که آمد، شاید در حدود 11 تا 12 تن باشد."
مسئولان شرکت‌های سیاحتی که با سلام‌وطندار گفت‌وگو کرده اند، می‌گویند که بهای ویزای فوری پاکستان که در 24 ساعت صادر می‌شود، حدود 1200 دالر است و این گونه ویزا، به گونه‌ی عمدی از سوی کارکنان سفارت پاکستان صادر می‌شود تا بتوانند پول بیش‌تری از متقاضیان بگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала