وزیر خارجه مؤقت پاکستان: گروه طالبان مانع ورود تروریستان به خاک پاکستان از افغانستان شوند

© AP Photo / Muhammad SajjadПакистанский военный в районе пакистано-афганской границы
Пакистанский военный в районе пакистано-афганской границы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2023
عضو شوید
وزیر خارجه موقت دولت پاکستان گفت: ما ازرویداد چترال بسیار متأسف هستیم؛ اما باید بگویم که پاکستان افزایش تروریسم را در روزهای پسین بسیار جدی می‌گیرد.
به گزارش اسپوتینک، جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت پاکستان بار دیگر از "یورش تروریستی" به دو پاسگاه نظامی در چترال خیبر پختونخوا که منجر به کشته شدن چهار تن از نیروهای امنیتی این کشور شد ابراز نگرانی کرده گفته است طالبان افغانستانی مانع ورود تروریستان به خاک پاکستان از افغانستان شوند.
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
پاکستان نماینده دیپلماتیک طالبان در این کشور را احضار کرد
وزیر خارجه موقت دولت پاکستان روز گذشته در نشستی خبری افزوده است: "ما از رویداد چترال بسیار متأسف هستیم؛ اما باید بگویم که پاکستان افزایش اخیر تروریسم را بسیار جدی می‌گیرد".
جیلانی تاکید کرد: "این مسئولیت حاکمان افغانستان است که اگر حمله‌های از خاک این کشور در پاکستان رخ می دهد، باید آن‌ها را متوقف کند. بنابراین انتظار ما از طالبان این است که همه این عناصر را سرکوب کند، چه تحریک طالبان پاکستان و چه دیگران".
او با اشاره به احضار سفیر طالبان‌ در پاکستان و اظهار این‌که در حال تعامل و گفت‌گو در این مورد با مقام‌های طالبان اند گفته است: "این خواسته ما از حکومت افغانستان خواهد بود که اطمینان حاصل کند که چنین حوادثی دیگر تکرار نشود"
در همین حال سرفراز بوگتی، وزیر امور داخله دولت موقت پاکستانی گفته است: انتظار اسلام‌آباد و جهان از مقام‌های طالبان افغانستانی این است که به توافق‌نامه دوحه احترام بگذارند و اجازه ندهند که خاک افغانستان برای طرح‌ها در برابر کشورهای دیگر استفاده شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала