ماسک خود را در مورد اوضاع پیرامون کریمه خائن نمیداند

© AP Photo / Susan WalshГенеральный директор Tesla и основатель SpaceX бизнесмен Илон Маск
Генеральный директор Tesla и основатель SpaceX бизнесмен Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
عضو شوید
ایلان ماسک، میلیاردر امریکایی، که در روزهای اخیر به دلیل محدود کردن استفاده کیف از سرویس ارتباطی ماهواره‌ای استارلینک برای قوای مسلح اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است، اظهارات منتقدان مبنی بر اینکه او خائن به کشورش است را تکذیب کرد و محدود کردن استارلینک را نوعی از خیانت دانست.
به گزارش اسپوتینک، قبل از این، سی ان ان گزارش داد که ماسک امر نموده است تا عملیات اینترنت ماهواره ای استارلینک در نزدیکی کریمه را محدود کند و از این طریق حمله اوکراین به قوای بحری روسیه را خنثی نماید، که نتیجه آن از زندگی نامه وی نوشته والتر ایزاکسون است که در 12 سپتامبر منتشر خواهد شد. ماسک بعداً این گزارش را تکذیب کرد و گفت که این سیستم در واقع فعال نشده است، اما از آن خواسته شده است که روشن شود.
من یک شهروند امریکا هستم و فقط این پاسپورت را دارم. هر اتفاقی هم بیفتد، بخاطر امریکا می جنگم و در آن می میرم. کنگرس امریکا به روسیه اعلام جنگ نکرده است. اگر کسی خائن است، این کسانی هستند که من را صدا می کنند. ماسک در رسانه اجتماعی در پاسخ به گزارشات مبنی بر اینکه توسط منتقدان مورد حمله قرار گرفته است، نوشت که امتناع وی از روشن کردن ماهواره‌های Starlink در نزدیکی کریمه نوعی خیانت است.
Starlink یک شبکه ماهواره ای نسل بعدی است که برای ارائه دسترسی به اینترنت پهن باند در هر نقطه کره زمین طراحی شده است. فعلاً در حدود 4.2 هزار ماهواره استارلینک در مدار وجود دارد.
ماسک پیشتر گفته بود که اسپیس ایکس وعده پوشش کریمه را نداده و افزود که می‌خواهد "به مردم کمک کند، نه کشتن آنها". او همچنین اظهار داشت که اجازه نمی دهد از ماهواره های Starlink برای تشدید درگیری که می تواند منجر به جنگ جهانی سوم شود، استفاده گردد. ماسک قبلاً نوشته بود که شرایط استفاده از سرویس استارلینک و استفاده از آن را برای عملیات نظامی تهاجمی منع می کند؛ اوکراینی ها که خواستار روشن کردن آن برای انجام حمله علیه فدراسیون روسیه بودند، مخالف این ممنوعیت بودند.
پیش از این، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، درباره اطلاعاتی مبنی بر اینکه ماسک عملیات استارلینک را در نزدیکی کریمه محدود کرده و در نتیجه حمله کیف را خنثی کرده است، اظهار داشت که اگر این درست باشد، ماسک آخرین فرد مناسب در امریکای شمالی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала