زاخارووا در مورد خطر گلوله های اورانیوم ضعیف شده به گروسی یادآوری کرد

© Fotolia / Kremldepall«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک
«سمارق انفجار هستوی»: آزمایش ناکام سلاح هستوی کوچک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه در یک کانال تلگرامی به رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مورد خطر مهمات اورانیوم ضعیف شده برای انسان و محیط زیست یادآوری کرد و در مورد سخنان وی مبنی بر ایمنی رادیولوژیکی آنها اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گروسی روز دوشنبه گفت هیچ پیامد جدی رادیولوژیکی ناشی استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف که ایالات متحده به اوکراین عرضه خواهد کرد وجود ندارد.
وی گفت: "البته آقای گروسی درست می گوید که از نقطه نظر "ایمنی هسته ای" هیچ پیامد رادیولوژیکی قابل توجهی وجود ندارد. او به وضوح چیزی نمی گوید. زاخارووا نوشت: غیرقابل قبول است". نماینده وزارت امور خارجه تاکید کرد: اورانیوم ضعیف شده به مثابه فلز سنگین از نظر سمیت کیمیایی برای انسان و محیط زیست به ویژه در مهمات خطرناک است، زیرا آئروسل های سمی در اثر استفاده از آنها تشکیل می شود.
Натурный макет «Царь-бомбы» АН602 в Музее ядерного оружия РФЯЦ-ВНИИЭФ в Сарове - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2023
هدف اصلی معاهده ممنوعیت آزمایش سلاح هستوی چیست؟
زاخارووا شکایت کرد که گروسی به گرم شدن و احتراق احتمالی میله اورانیوم ضعیف شده هنگام نفوذ به زره اشاره نکرده است. او خاطرنشان کرد: از این نظر، پوشش یک پرتابه تجمعی ساخته شده از اورانیوم ضعیف شده حتی بدتر عمل می کند.
زاخارووا پیشنهاد کرد که این موضوع خارج از صلاحیت گروسی است و باید برای کیمیادانان که در مورد تأثیر تجمع فلزات سنگین بر محیط زیست و سلامت انسان صحبت می کنند، بحث شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала