- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

راکت اسکندر مقر فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد + ویدیو

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Пуск ракеты ОТРК "Искандер" расчетом ВС РФ в ходе спецоперации
Пуск ракеты ОТРК Искандер расчетом ВС РФ в ходе спецоперации - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه ویدیویی از پرتاب یک راکت اسکندر به مقر فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه ویدیویی از پرتاب یک راکت کروز از مجموعه اسکندر به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی منتشر کرد. این فیلم نشان می دهد که اسکندر چگونه در خارج از جاده از پناهگاه خود تا موقعیت شروع حرکت می کند. هدف مورد اصابت یک پست فرماندهی استتار شده است. بر اساس اطلاعات اطلاعاتی، افسران ارشد نیروهای مسلح اوکراین هر روز در همان ساعت در آنجا جمع می شوند.
پرسنل نظامی روسیه تصمیم گرفتند که برای چنین اهدافی باید از موثرترین مهمات یعنی یک راکت کروز استفاده کنند. اقدامات مقدماتی و پرتاب راکت نشان داده شده است. پس از پرتاب، مجموعه بلافاصله موقعیت شروع را ترک می کند. پس از اتمام کار، خدمه وسیله نقلیه را در پناهگاه تحت یک شبکه استتار ویژه، آغشته به یک ترکیب شیمیایی که امواج رادیویی را خنثی می کند، ترک می کند تا نصب را برای شناسایی دشمن نامرئی کند. همانطور که فرمانده عملیات پرتاب کنستانتین گفت، اسکندر در پست های فرماندهی، پست های کنترل و انبارهای تسلیحات راکتی و توپخانه ای عمل می کند. اهداف مورد اصابت این مجموعه ده ها و اغلب صدها کیلومتر در عمق پدافند دشمن قرار دارند.
کنستانتین پیچیدگی های کار خود را به اشتراک گذاشت و گفت توصیه می شود بلافاصله پس از پرتاب موقعیت را تغییر دهید. موقعیت شروع در کوتاه ترین زمان ممکن رها می شود. هر چه سریع تر، ایمن تر باشد. همیشه موقعیت هایی وجود دارد که ما می توانیم آنها را تغییر دهیم همه پرسنل ماهرانه عمل می کنند، همه چیز را می دانند. همه مهارت ها تا حد خودکار تمرین می شوند."
وزارت دفاع تصریح کرد که ارتش اوکراین دائما در تلاش برای ردیابی اسکندر است. برای این کار از هواپیماهای بدون سرنشین، سیستم های نظارت ماهواره ای، ایستگاه های رادار ساخت غرب و گروه های خرابکار استفاده می کنند.
این وزارتخانه گفت: "افسران اطلاعاتی ما داده‌های اهداف دروغین را دریافت می‌کنند. هیچ فایده‌ای نداشت. راکت‌ها با آرامش، مطمئن و موثر به کار درخشان خود ادامه می‌دهند."
برد شلیک سامانه راکتی عملیاتی - تاکتیکی اسکندر می تواند به 500 کیلومتر برسد. زرادخانه آن شامل راکت های بالستیک و کروز است که با نزدیک شدن به هدف تداخل الکترونیکی کاذب ایجاد می کنند. این گلوله ها عملاً در برابر سامانه های پدافند هوایی آسیب ناپذیر هستند. راکت‌های کروز می‌توانند در ارتفاعات بسیار کم و زمین‌های حاشیه‌ای پرواز کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала