تولید توپ های محاربوی شناور در روسیه شروع شد

© Photo / U.S. Army/Sgt. Sean Harriman, 2nd BCT, 1st AD, Public AffairsЗапуск M982 Excalibur 155 мм из ствола гаубицы M777 во время стрельбы, США
Запуск M982 Excalibur 155 мм из ствола гаубицы M777 во время стрельбы, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
عضو شوید
رومن خروموف، معاون مدیر اجرائیه دفاع دولتی و همکاری های تخنیکی در کورگانماشزاود روسیه گفت که بر اساس تجربه استفاده از توپ ها در عملیات نظامی خاص، کار بر روی ایجاد دستگاه توپ های شناور با کالیبر 152 میلی متری آغاز شده است. آن "Pat-S" نامیده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، خروموف تاکید کرد که Pat-S کالیبر بزرگ و وزن سبک دارد. با مطالعه نحوه انجام عملیات محاربوی و حرکت تجهیزات فعلاً در منطقه نظامی شمال به عنوان بخشی از این عملیات نظامی، می بینیم که نیاز به یک وسیله نقلیه سبک با توپ 152 میلی متری است. اما از آنجایی که این وسیله نقلیه در اتحاد جماهیر شوروی و با توجه به نیازهای خاص مشتری توسعه یافته است، اکنون آنها باید به ویژه از نقطه نظر سیستم کنترل انداخت فعال شوند.
وی افزود: "در واقع، فعلاً کارهای مقدماتی برای Pat-S جریان دارد - اطلاعات در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل به منظور تهیه پیش نویس مشخصات تخنیکی است."
وی افزود: یکی از ویژگی های استفاده از قوای توپچی، امروز در منطقه نظامی شمالی، انداخت از مواضع بسته در فاصله طولانی و به دنبال آن تغییر سریع موقعیت برای جلوگیری از اندخت متقابل است. خروموف تصریح کرد: "ما باید آنچه را که وزارت دفاع اکنون برای ما ترسیم کرده است، تجزیه و تحلیل کنیم - تا چه اندازه می توان با استفاده از زمینه های علمی و تخنیکی در موضوع Pat-S و سایر وسایل نقلیه تحقیق و توسعه داد."
2 S18 "Pat-S" یک واحد توپخانه خودکششی 152 میلی متری آزمایشی است که در دهه 1980 در اتحاد جماهیر شوروی بر اساس شاسی BMP-3 توسعه یافت. طبق منابع باز، این وسیله نقلیه به تولید وسیع نرسیده است، تنها نمونه اولیه تولید شده است.
"پت اس" اولین توپ محاربوی کالیبر بزرگ جهان است که با قدرت خود قادر به غلبه بر موانع آبی است. اسلحه خودکششی 2 S1 Gvozdika که حالا از آن استفاده می گردد، نیز شناور است ، اما متعلق به کالیبر متوسط ​​- 122 میلی متر می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала