پاسخ ذبیح الله مجاهد درباره ای نبود نخست وزیر گروه طالبان در نشست های مهم

© Photo / Twitter account of ارگ - ARGملا محمد حسن اخند
ملا محمد حسن اخند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2023
عضو شوید
نزدیک به دو ماه است، که رییس‌الوزرای حکومت سرپرست از کندهار به کابل برگشته؛ اما از دید و بازدید و حضور او در نشست‌های مهم خبری نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان می‌گوید: محمد حسن آخند رییس‌الوزرا تاهنوز بیمار است و در استراحت به‌سر می‌برد.
سخنگوی گروه طالبان گفت: "معاون صاحب‌های شان فعالیت خود را دارند و معاون صاحب‌های شان در نشست ها سخنرانی داشته‌اند. بازهم می گویم که از لحاظ صحی نیاز به استراحت داشتند، شاید در آن مجالس اشتراک نکردند".
دیدار نخست وزیر طالبان با معاون نخست وزیر ازبیکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2022
دیدار نخست وزیر طالبان با معاون نخست وزیر ازبیکستان
ملا محمد حسن آخند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست گروه طالبان در بیست‌وششم ماه سرطان به کابل برگشت و پس از آن، حتی در نشست‌ها و مراسم‌های مهمی همانند تجلیل از دو سالگی چیرگی این گروه و ۱۰۴مین سال‌روز آزادی این کشور از دست بریتانیا هم دیده نشد.
در سوی دیگر، برخی آگاهان مسایل سیاسی، حضور رییس‌الوزرا را در نشست‌ها با نمایندگان و هیات‌های که به کشور میایند، ارزشمند می‌دانند.
واحد فقیری، آگاه دیگر می‌گوید: "در همه ای دنیا زمانی‌که نشست برگزار می‌شود، بزرگان اش پس از نشست، یک کنفرانس مطبوعاتی دایر می‌کنند و جزییات نشست را همگانی می‌سازند و این سبب می‌شود که فاصله میان حکومت و ملت کم شود و یک شفافیت را به میان می‌آورد".
در مدت زمانی که ملا محمد حسن آخند، رییس‌الوزرای حکومت سرپرست گروه طالبان در کندهار به‌سر می‌برد، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا از سوی رهبر گروه طالبان به عنوان سرپرست ریاست‌الوزرا تعیین شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала