مصاحبه اختصاصی لاوروف با خبرنگار هندی

© AP Photo / Pavel Golovkinلاوروف
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجهٔ روسیه سرگئی لاوروف به سوال خبرنگار اسپوتنیک هند درباره دالر زدایی و تجارت با ارزهای ملی پاسخ داد.
به گزار ش اسپوتنیک، لاوروف وزیر خارجه روسیه درپاسخ گفت: "با توجه به دلارزدایی، پیشرفت های وجود دارد، از جمله در روابط دوجانبه ما با هند".
وی افزود: "همانطور که قبلاً گفتم، صادرکنندگان ما مقادیر زیادی روپیه در حساب های خود در بانک های هند دارند و اکنون ما در حال بررسی راه های ممکن برای سرمایه گذاری آنها به روشی سودمند هستیم".
لاوروف افزود که فعلاً در مورد معاملات واقعی، ما به عنوان بخشی از گروه BRICS کار می کنیم و در ژوهانسبورگ، تصمیم گرفته شد تا راه های گسترش استفاده از ارزهای ملی در عملیات را بررسی کنیم.
وی علاوه نموده گفت: "راه‌های امکان ایجاد پلتفرم‌های پرداخت اضافی را بررسی کردیم، زیرا در حال حاضر تنها پلتفرم‌هایی داریم که توسط غرب کنترل می‌شوند. و اکنون، در واقع، به عنوان مثال، با چین، ما عملیات مالی داریم، 70% یا 80% آنها به روبل و renminbi است. و همین امر در مورد هند نیز صدق می کند".
اکنون، وقتی جامعه جهانی می‌بیند که با سوئیفت چه اتفاقی می‌افتد، چگونه غرب و ایالات متحده از آن به عنوان ابزار خود استفاده می‌کنند، می‌دانند که باید جایگزینی وجود داشته باشد.
در واقع، رئیس جمهور دی سیلوا مکانیزم شبیه به آن را در داخل CELAC، در امریکای جنوبی پیشنهاد کرد.
لاوروف گفت که اکنون، در مورد تماس های دوجانبه اینجا در حاشیه مجمع، نه، من هیچ تماس نداشته ام، زیرا همه می دانند که امریکایی ها از روسیه چه می خواهند. آنها می خواهند از شر یک رقیب خلاص شوند. به قول خودشان می خواهند ما را از نظر استراتژیک شکست دهند. اگر چیز جدیدی را که در ذهن دارند، می توانند به ما بگویند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала