فرانسه در آستانه حملات تروریستی

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر پاریس فرانسه در وضعیت همه گیری ویروس کرونا
پاریس فرانسه در وضعیت همه گیری ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.09.2023
عضو شوید
درمانین وزیر داخله فرانسه از تهدید حملات تروریستی در این کشور هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، جرالد درمانین، وزیر داخله فرانسه، نسبت به خطر حملات تروریستی برنامه ریزی شده خارجی در این کشور، مشابه حملات نوامبر 2015 در پاریس، به دلیل "حضور کوچکتر امریکایی و فرانسوی" در ساحل، شام و افغانستان هشدار داد.
وی خاطرنشان کرد که در فرانسه برای مدت طولانی فکر می کردند که حمله تروریستی مانند حمله به سالون کنسرت باتاکلان در سال 2015 دیگر نمیتواند اتفاق بیفتد، اما به گفته وزیر داخله فرانسه، در افغانستان، در کشورهای شام، در افریقا "وسایل ایجاد تهدید در حال بازیابی است" و این نگران کننده است.
بازداشت دو نوجوان در فرانسه به ظن برنامه‌ریزی برای 2 حمله تروریستی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.03.2021
بازداشت دو نوجوان در فرانسه به ظن برنامه‌ریزی برای 2 حمله تروریستی
درمانین در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت: "ما خود را در برابر تهدید احتمالی پیش بینی شده که دوباره در حال ظهور است بیمه مجدد می کنیم، به همین لحاظ امریکایی ها و فرانسوی ها حضور خود را در ساحل، شام و افغانستان کاهش داده اند." حملات تروریستی جدید در نوع حمله به باتاکلان امکان پذیر است.
قابل ذکر است که شامگاه 13 نوامبر 2015، سه گروپ تروریست ها حملات را در پاریس و حومه نزدیک آن در سن دنیس انجام دادند. سه تروریست، جلیقه های انتحاری را در نزدیکی ورزشگاه استاددو فرانس که مسابقه فوتبال بین تیم های ملی فرانسه و آلمان در آن برگزار می شد منفجر کردند. گروهی دیگر (حداقل سه نفر) به کافی ها و رستوران ها در شرق پاریس حمله نمودند. سه نفر دیگر در سالون کنسرت باتاکلان گروگان گرفتند. در مجموع 130 نفر در نتیجه حملات تروریستی کشته و بیش از 350 نفر زخمی شدند.
پس از محاکمه ای که نه ماه طول کشید، 19 متهم در حملات تروریستی در جون 2022 به جرم تروریزم مجرم شناخته شدند. متهم اصلی و تنها بازمانده تروریست ها صلاح عبدالسلام 32 ساله به حبس ابد محکوم شد. بسیاری از شرکت کننده‌گان در حملات تروریستی 2015 شهروند فرانسه بودند و چندین سال در این شهر بزرگ زندگی می کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала