یک ایالت خواستار پایان "اِشغال" و جدایی از ایالات متحده امریکا شده است

© AP Photo / Ramon EspinosaU.S. flag flies at the U.S. embassy in Havana, Cuba, March 18, 2019 days after the U.S. State Department announced it was eliminating a five-year tourist visa for Cubans.
U.S. flag flies at the U.S. embassy in Havana, Cuba, March 18, 2019 days after the U.S. State Department announced it was eliminating a five-year tourist visa for Cubans. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
عضو شوید
روزنامه بریتانیایی: آتش‌سوزی‌ها تمایل مردم هاوایی برای جدایی از ایالات متحده را تشدید می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی می نویسد آتش سوزی های جنگلی در ماه اگست وضعیت هاوایی را بدتر کرد و تمایل مردم محلی برای کسب استقلال از ایالات متحده را افزایش داد.
این مطلب می‌گوید: "مبارزه بومیان هاوایی برای حاکمیت پس از آتش‌سوزی‌های جنگلی در ماه اگست که مائوی غربی را سوزاند، فوریت جدیدی پیدا کرده است. فعالان بومی می‌گویند احیای هاوایی به عنوان یک کشور جزیره‌ای خودکفا تنها راه حفظ آن برای فرزندان و نوه‌هایشان است."
آتش‌سوزی‌ها خانه‌های زیادی را ویران کرده و بیش از ده هزار نفر از مردم هاوایی را آواره کرده است، در حالی که میانگین هزینه مسکن در هاوایی بیش از یک میلیون دالر امریکا است.
گاردین به نقل از تامارا پالتین، عضو شورای منطقه غرب مائویی، می نویسد که قانونگذاران هاوایی توانایی کمی برای کاهش بحران مسکن دارند که بیشترین ضربه را به جوامع بومی وارد کرده است.
او گفت: "اگر و زمانی که اِشغال پایان یابد، هاوایی می تواند مانند سایر کشورها بر خود حکومت کند."
آتش سوزی جنگلی در 9 اگست در جزیره مائویی در ایالت هاوایی آمریکا آغاز شد. به دلیل وزش باد شدید، آتش به سرعت به شهر توریستی لاهاینا سرایت کرد که به طور کامل در آتش سوخت. حداقل 4.5 هزار نفر بدون مسکن مانده اند. 114 مورد مرگ شناخته شده است. بیش از هزار نفر در فهرست مفقودان قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала