قوای بحری کوریای شمالی چه نوع کشتی‌های تحت البحری دارد؟

© Photo / KCNA Церемония спуска новой подводной лодки КНДР с тактическими ядерными наступательными вооружениями
Церемония спуска новой подводной лодки КНДР с тактическими ядерными наступательными вооружениями - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی، کیم جونگ اون، برنامه نوسازی را برای آپدِیْت تسلیحات این کشور در دوران جنگ سرد برای عملیات های قرن بیست و یکم ارائه کرده است، زیرا دولت آماده دفاع از خود در هر زمان است.
به گزارش اسپوتنیک، جمهوری دموکراتیک خلق کوریا روز جمعه از جدیدترین کشتی‌ تحت البحری خود با نام "قهرمان کیم کان اوکی" (Hero Kim Kun Ok) رونمایی کرد.
به گفته رئیس جمهور کیم جونگ اون، این کشتی که به عنوان یک "تحت البحری حمله هستوی تاکتیکی" توصیف می شود، بازسازی یک تحت البحری موجود به زیردریایی است که قادر به حمل سلاح های هستوی تاکتیکی است. بازسازی یک زیردریایی موجود به زیردریایی است که قادر به حمل سلاح های هستوی تاکتیکی است. اطلاعات کمی درباره این کشتی، از جمله جابجایی، تسلیحات کامل، یا جزئیات دیگر در دست است. برخی ناظران غربی پیشنهاد کرده‌اند که این زیردریایی می‌تواند بر اساس یک زیردریایی پروژه 633 (نام گزارش ناتو رومئو) متعلق به دوران شوروی باشد، اما مقامات کوریای شمالی این موضوع را تایید نکرده‌اند.
کیم گفت: کشتی‌ تحت البحری حمله اتمی که برای دهه ها نماد تجاوز به جمهوری ما بود، اکنون به نمادی از قدرت انقلابی ما برای ایجاد ترس در قلب دشمنان نفرت انگیزمان تبدیل شده است.
کشتی‌ تحت البحری Hero Kim Kun Ok به قوای بحری کوریای شمالی با ده ها زیردریایی دیگر از چهار کلاس متمایز می پیوندد.
زیردریایی کلاس Sinpo
© © DPRK Todayکشتی‌ تحت البحری کوریای شمالی کلاس - سینپو
کشتی‌ تحت البحری کوریای شمالی کلاس - سینپو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
کشتی‌ تحت البحری کوریای شمالی کلاس - سینپو
این کشتی‌ تحت البحری که به آن کلاس Gorae (کلاس نهنگ) یا کلاس Pongdae نیز می‌گویند، جدیدترین و بزرگترین کشتی‌ تحت البحری در خدمت کوریای شمالی است. تنها یکی از آنها تاکنون وجود دارد: 8.24 Yongung (قهرمان 24 اگست)، و مشخص نیست که آیا پیونگ یانگ قصد دارد بیشتر بسازد یا از این تحت البحری به عنوان یک کشتی آزمایشی استفاده کند. برخی گزارش‌های غربی حاکی از آن است که در حال حاضر شش قایق در حال ساخت هستند.
اندازه آن حدود 70 متر طول و وزن آن نزدیک به 2000 تن تخمین زده می شود که از نظر اندازه تقریباً با کشتی‌ تحت البحری های نوع 212 آلمان قابل مقایسه است. یونگ‌انگ 8.24 موتور دیزلی-الکتریکی با برد تخمینی 1500 مایل دریایی است.
مشاهده شده است که موشک بالستیک پرتاب شده از کشتی‌ تحت البحری Pukguksong-1 و یک موشک کروز پرتاب شده از کشتی‌ تحت البحری با نام نامشخص شلیک شده است.
زیردریایی کلاس Sang-O
© © Wikimedia Commonsکشتی‌ تحت البحری کلاس Sang-O کوریای شمالی
کشتی‌ تحت البحری کلاس Sang-O کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
کشتی‌ تحت البحری کلاس Sang-O کوریای شمالی
اولین کشتی‌ تحت البحری Sang-O یا "کلاس کوسه" در سال 1991 به عنوان یک کشتی‌ تحت البحری تهاجمی کوچک دیزلی-الکتریکی معرفی شد، اگرچه برای کشتی‌ تحت البحری های ساخت بومی کوریای شمالی یکی از بزرگترین تحت البحری ها است.
طول این کشتی حدود 34 متر با جابجایی 370 تن است. دارای چهار لوله اژدر است و می تواند 16 مین را حمل کند، اگرچه برخی از آنها غیر مسلح هستند و برای استقرار کماندوهای آبی خاکی استفاده می شوند.
کشتی‌ تحت البحری Sang-O دارای 40 در خدمت است که برخی از آنها از انواع کشیده هستند و طول آنها به 40 متر می رسد.
زیر دریایی کلاس Yono
© © Mehr News Agencyکشتی‌ تحت البحری کلاس یونو ارتش ایران
کشتی‌ تحت البحری کلاس یونو ارتش ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
کشتی‌ تحت البحری کلاس یونو ارتش ایران
یکی دیگر از کشتی های کوچک KPN، Yono-class (کلاس Salmon) است که یک شناور تحت البحری 29 متری و 130 تنی است که در سال 1965 معرفی شد.
این تحت البحری کوچک تنها برای دو خدمه جا دارد و ظاهراً قادر به بارگیری مجدد دو لوله اژدر خود نیست. با این حال، مانند Sang-O، می تواند هفت کماندو را برای استقرار مخفی حمل کند.
به گفته ناظران غربی، کوریای شمالی ممکن است پنج کشتی تحت البحری کلاس Yono داشته باشد که هنوز در خدمت هستند.
زیر دریایی Type 033
© © Korean Central News Agencyکشتی‌ تحت البحری type 033
کشتی‌ تحت البحری type 033 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
کشتی‌ تحت البحری type 033
تایپ 033 که با نام ناتو "کلاس رومئو" شناخته می شود، بر اساس کشتی‌ تحت البحری پروژه 633 اتحاد جماهیر شوروی است که برای اولین بار در سال 1957 معرفی شد. و 76.6 متر طول دارد.
کوریای شمالی دارای 20 قایق نوع 033 است. پیونگ یانگ هفت قایق از جمهوری خلق چین را بین سال‌های 1973 و 1975 دریافت کرد و بقیه را از قطعات خریداری‌شده از جمهوری خلق چین ساخت و نام چینی نوع 033 را حفظ کرد. جمهوری خلق چین کشتی‌های تحت البحری پروژه 633/نوع 033 خود را پس از به دست آوردن نقشه‌ها ساخت. از اتحاد جماهیر شوروی قبل از انشعاب چین و شوروی در اوایل دهه 1960 - توزیعی که در آن پیونگ یانگ با احتیاط از پشتیبانی اجتناب کرد.
علاوه بر اینکه تایپ 033ها بزرگترین هستند، همچنین سریعترین و دورترین برد کوریای شمالی هستند و قادرند 3820 مایل دریایی را با نیروی دیزل یا 260 مایل دریایی را در حالی که زیر آب هستند و با باتری کار می کنند، طی کنند. آنها می توانند به سرعت 15.3 گره در سطح یا 13.18 گره در زیر آب برسند. تایپ 033 دارای شش لوله اژدر در قسمت کمان و دو لوله دیگر در قسمت عقب است که می توان از آنها برای شلیک اژدرهای سنتی یا موشک های ضد کشتی افقی استفاده کرد. همچنین می توان از آنها برای استقرار 28 مین دریایی استفاده کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала