جماعت انصارالله اردوگاهی متشکل از 50 الی 60 انتحاری در مرز افغانستان و تاجیکستان ایجاد کرده است

© © Sputnikشباهت نماد جماعت انصارالله تاجیکستان با نماد گروه طالبان افغانستان
شباهت نماد جماعت انصارالله تاجیکستان با نماد گروه طالبان افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2023
عضو شوید
رسانه های پاکستانی: تروریست های جماعت انصارالله* اردوگاه های جدیدی را در بدخشان افغانستان در مرز تاجیکستان ایجاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های پاکستانی گروه تروریستی جماعت انصارالله مستقر در افغانستان متشکل از مهاجران تاجیکستانی، اردوگاه های جدیدی را در ولایت بدخشان در مرز تاجیکستان ایجاد کرده است.
به گفته منابع، یک گروه شبه‌نظامی به نام جماعت انصارالله اردوگاه‌های جدیدی را در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان، در کنار میدان هوایی این ولایت، در حومه شهر فیض آباد (مرکز اداری این ولایت) ایجاد کرده است. این کمپ از 50 تا 60 بمب گذار انتحاری را در خود جای داده است.
تاجیکستان حمله تروریست های نفوذی از افغانستان را  دفع کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
تاجیکستان حمله تروریست های نفوذی از افغانستان را دفع کرد
پیش از این در تاریخ 6 سپتامبر، خبرگزاری ملی تاجیکستان "خاور" از انحلال سه شبه نظامی این گروه در منطقه مرزی با افغانستان خبر داده بود. یک روز بعد، شبه نظامیان طالبان پاکستانی** از مرز افغانستان و پاکستان در استان نورستان افغانستان عبور کرده و به دو ایست بازرسی نیروهای پاکستانی در منطقه چترال حمله کردند.
در این بیانیه آمده است: "کشورهای همسایه افغانستان نگرانی جدی خود را در مورد گروه‌های شبه‌نظامی متعددی که در افغانستان پناه گرفته و فعال هستند، ابراز کرده‌اند که از خاک افغانستان برای صدور عملیات خود در منطقه استفاده می‌کنند."
جماعت انصارالله* - سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه.
تحریک طالبان پاکستانی*— سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала