مجاهد: حمله بر چترال از خاک افغانستان صورت نگرفته بود

© Twitter account of GMICafghanistanذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.09.2023
عضو شوید
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان* اظهارات اخیر مقام‌های پاکستانی مبنی بر این‌که "حمله مسلحانه طالبان پاکستانی" در منطقه مرزی چترال از خاک افغانستان انجام شده را رد کرده گفته است این اتهامات "بی‌اساس" است.
به گزارش اسپوتنیک، مجاهد در مصاحبه‌ای بار دیگر تأکید کرده است که رژیم این گروه در افغانستان به هیچ کسی یا گروهی اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه هیچ کشور دیگری از جمله همسایگانش استفاده کند.
سخن‌گوی طالبان خطاب به کشور‌های همسایه به‌ویژه مقام‌های پاکستانی افزوده است: "کشورهای همسایه باید از نظر ناامنی روی مشکل‌های خود در کشور خود تمرکز کنند و در همه مسایل امنیتی شأن افغانستان را مقصر ندانند."
این اظهارات در حالی است که پس از حمله اخیر در منطقه دورافتاده‌ی بامباروت چترال پاکستان، ارتش این کشور با نشر بیانیه گفته بود که ستیزه‌جویان از خاک افغانستان وارد شده بود، انتظار می‌رود طالبان افغان به مسئولیت خود عمل کند و اجازه ندهد افراط‌گرایان از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده کنند.
لازم به ذکر است که حمله روز چهارشنبه توسط طالبان پاکستانی در نزدیکی خط دیورند انجام شده و به گفته‌ی مقام‌های پاکستانی این منطقه اکنون در کنترول نیروهای امنیتی پاکستان است.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала