اقدام غیرانسانی امریکا در تحویل گلوله های حاوی اورانیوم به کی‌یف

© AP Photo / Staff Sgt. Nicholas PerezСнаряды с обедненным ураном. Архивное фото
Снаряды с обедненным ураном. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
عضو شوید
مسئولیت انتقال گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی‌یف بر عهده امریکا است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره تصمیم واشنگتن برای انتقال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به کی‌یف اظهار نظر کرد و آن را یک خبر بسیار بد خواند و خاطرنشان کرد که تمام مسئولیت چنین تصمیمی بر عهده رهبری ایالات متحده است.
وی گفت: "این بد است. این کار قبلاً در تاریخ جدید اروپا انجام شده و این گلوله ها به طور فعال علیه یوگسلاوی استفاده می شد. استفاده از این پرتابه ها عواقب بسیار بسیار غم انگیزی داشت که حتی توسط سازمان های بین المللی ثبت شد. و استفاده از این پرتابه ها منجر به افزایش شدید تعداد مبتلایان به سرطان و سایر بیماری ها شد. این عواقب در نسل های بعدی کسانی هم که به نوعی با این حادثه در ارتباط بودند و در مناطقی که از این سلاح ها استفاده می شد، احساس می شود".
دیمیتری پسکوف در ادامه افزود که "این خبر بسیار بدی است" و ممکن است تکرار تاریخ یوگسلاوی را در مناطقی از اوکراین که در آن موشک ها مورد استفاده قرار می گیرند انتظار داشته باشد.
مواد رادیو اکتیف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
واکنش وزارت خارجه روسیه در ارتباط ایمنی پرتابه های حاوی اورانیوم ضعیف شده
وی تاکید کرد "البته این مسئولیت کاملاً بر عهده رهبری ایالات متحده است که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. همه باید از این موضوع آگاه باشند."
پیش از این پنتاگون اعلام کرده بود که ایالات متحده در پی کمک نظامی به اوکراین به مبلغ 175 میلیون دالر، موشک های اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین تحویل می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала