احمد مسعود: جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در افغانستان چشم پوشی کند

احمد مسعود
احمد مسعود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در پارلمان بریتانیا گفت، که افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه تروریسم منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. او هشدار داد که جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در افغانستان چشم پوشی کند.
به گزارش اسپوتنیک، علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت امروز (پنج‌شنبه،۱۶ سنبله) در برگه ایکس خود یک نوار شنیداری را منتشر کرد، که در آن احمد مسعود رهبر این جبهه بار دیگر هشدار پدرش احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین جهادی را تکرار می کند، که او دو سال پیش از یورش یازدهم سپتامبر در امریکا گفته بود.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در مراسم یادبود از احمدشاه مسعود، در پارلمان بریتانیا گفت، که افغانستان بار دیگر به پناه‌گاه تروریسم منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است. او هشدار داد که جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در افغانستان چشم پوشی کند.
او در ادامه افزود، که تهدید‌های مشابه بار دیگر جهان را تهدید می‌کند و جامعه بین‌المللی نباید آن را نادیده بگیرد.
رهبر جبهه مقاومت تاکید کرد، که این تهدید‌ها محدود به مرز‌های افغانستان نمی‌شود، بلکه روزی به تمام جهان نفوذ خواهد کرد.
احمد مسعود در بخش دیگر از سخنان‌اش گفت: "احمد شاه مسعود معتقد بود که مشروعیت سیاسی از مردم می‌آید و برای افغانستان به‌عنوان کشوری که از نظر قومی، مذهبی و زبان متنوع است، اساس‌گذاری یک سیستم کثرت‌گرا و غیر متمرکز ضرور بوده، جای که قدرت در میان شهروندان عادلانه و مسایانه تقسیم شود".
به قول رهبر جبهه مقاومت ملی، نبود چنین دیدگاه و روی‌کرد بار دیگر افغانستان تحت کنترول طالبان را به بمب ساعتی برای درگیری‌های بزرگ‌تر در آینده تبدیل کرده است.
او در ادامه تصریح کرد، که احمد شاه مسعود توانایی این را داشت تا تمام مردم را در برابر طالبان و سایر گروه‌های تروریستی متحد کند، در حال حاظر افغانستان به چنین رهبری نیاز دارد.
پارلمان بریتانیا اخیراً برنامه‌ای برای بزرگ‌‌داشت از احمد شاه مسعود، فرمانده پیشین ضد طالبان برگزار کرد.
در این برنامه شمار از اعضای پارلمان بریتانیا و افغانستانی های مقیم در آن کشور در این برنامه اشتراک داشتند و از جامعه جهانی خواستند دست از پشتیبانی "گروه طالبان زن‌ستیز" بر‌دارند.
یادآوری می کنیم، که احمدشاه مسعود در سال ۲۰۰۱ از سوی دو انتحار کننده‌ عرب که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، ترور شد و هواداران او هر سال مراسم‌های را برای یاد‌بود از این فرمانده فقید برگزار می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала