آمادگی امریکا برای جا به جایی نیروهایش در نیجر

© AP Photo / Sam MednickСотрудники полиции в Ниамее, Нигер
Сотрудники полиции в Ниамее, Нигер - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2023
عضو شوید
ایالات متحده نیروها و تجهیزات خود را در نیجر جا به جا و برخی از پرسنل غیرضروری خود را بیرون می کند.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام امریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، ایالات متحده نیروها و تجهیزات خود را دوباره در قلمرو نیجر جا به جا خواهد کرد و شمار کمی از پرسنل غیرضروری خود را از این کشور بیرون خواهد کرد.
برپایه این گزارش، این نخستین اقدام جدی ارتش امریکا در نیجر پس از کودتای ماه جولای است.
Сторонники Национального совета Нигера по защите Родины на демонстрации в Ниамее  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
کلوپ ویدیو
بزرگترین تجمع مسلمانان نیجر در نزدیکی پایگاه نظامی فرانسه + ویدیو
در این پیام آمده است: "پنتاگون در حال جابه جایی برخی نظامیان و تجهیزات به درون نیجر است و شمار کمی از پرسنل غیرضروری را "برای احتیاط" بیرون می کند".
این منبع افزود، که نیروهای امریکایی از AFB 101 در نیامی به AFB 201 در آگادز منتقل خواهند شد، بدون اینکه شمار نیروها و پرسنل خارج شده مشخص شود. خاطرنشان می شود که قبل از این مرحله 1100 سرباز امریکایی در این کشور وجود داشت.
یادآوری می کنیم، که در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی از برکناری بازوم از قدرت و تشکیل شورای ملی دفاع از میهن (CNSP) خبر داد. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای اکواس کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اگوست، شرکت کنندگان در نشست اضطراری رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای اکواس که در ابوجا (نیجریه) برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала