کاخ سفید: گلوله های اورانیومی که به کیف منتقل شده است، تهدید رادیواکتیو نیست

© Flickr / Chuck Hagel Pentagon Press Secretary Rear Admiral John Kirby
Pentagon Press Secretary Rear Admiral John Kirby - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
عضو شوید
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت، که پرتابه های اورانیوم ضعیف شده که به کیف منتقل شده است، تهدید رادیواکتیو نیست.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از آن که پنتاگون بسته کمک دفاعی جدیدی را برای اوکراین اعلام کرد، گفت: "آنها تهدید رادیواکتیو نیستند".
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
پنتاگون رسما از انتقال گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داد
به گفته ای کاخ سفید: "واشنگتن انتظار دارد که این گلوله ها "به آنها (اوکراین) کمک کند تا در میدان جنگ موثرتر باشند".
کربی استدلال می کند، که "بسیاری از کشورها، نه تنها ایالات متحده، بلکه روسیه، از پرتابه های اورانیوم ضعیف شده استفاده می کنند" و "هیچ چیزی وجود ندارد که بتواند در این باره جنجال ایجاد کند".
Зампред генсека ООН Фархан Хак - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
نگرانی سازمان ملل درباره ای هرگونه بکارگیری از اورانیوم ضعیف شده از سوی کیف
در همان زمان، سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت، که ایالات متحده مطمئن است که اگر گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده به کیف ارسال شود، نیروهای مسلح اوکراین "مسئولانه" از آنها استفاده خواهند کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان ماه اگوست گفت، که "به دلیل تامین مهمات رادیواکتیو و بسیار سمی انگلیسی و امریکایی با اورانیوم ضعیف شده، اوکراین در حال تبدیل شدن به سرزمینی غیرقابل سکونت است". به گفته وی، "آلودگی تشعشعی خاک در حال حاضر در حال وقوع است و به طور عینی در حال ثبت است".
یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ماه جون گفت، که روسیه نیز مهمات اورانیوم ضعیف‌شده دارد و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت شروع استفاده اوکراین از چنین موشک‌هایی، از آنها در پاسخ استفاده کند، اما نیازی به استفاده از آنها "برای پیش‌دستی" نیست. به گفته رئیس جمهور روسیه، "ما چنین پوسته هایی را در انبار داریم، تنها از آنها استفاده نمی کنیم." در همان زمان، رهبر روسیه خاطرنشان کرد، که غرب آماده است تا مهمات اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین برساند، زیرا چیزی در انبارها باقی نمانده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала