روسیه و ترکیه به یک توافق اصولی درباره ای تامین 1 میلیون تن غلات دست یافتند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که روسیه و ترکیه به یک توافق اصولی درباره ای تامین 1 میلیون تن غلات دست یافتند و کار با جزئیات فنی به زودی آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد: به دنبال این هستیم که با کمک قطر در نزدیک ترین زمان، در زمینه تامین غلات به ترکیه با یکدیگر تماس برقرار کنیم.
الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه و ترکیه بر سر تامین یک میلیون تن غلات به توافق رسیده اند.
دیپلمات گفت: "همه توافقات اصلی حاصل شده است. ما انتظار داریم که در آینده نزدیک با همه طرف‌ها تماس‌های کاری برقرار کنیم تا تمام جنبه‌های فنی طرح برای چنین تجهیزاتی را بررسی کنیم."
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2023
پوتین: روسیه غلات را به کمک ترکیه به کشورهای فقیر می فرستد
همانطور که معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد، طرفین باید چندین موضوع دیگر را بررسی کنند.
گروشکو افزود: "اینها تدارکات، امور مالی و موارد دیگر، مسیرها، کشورهای مقصد، کمیت هستند".
پیش از این، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رئیسان جمهور روسیه و ترکیه روز دوشنبه در سوچی گفت و گو کردند، که نخستین دیدار رو در روی آنها پس از تقریبا یک سال وقفه بود. رئیسان جمهور درباره ای وضعیت پیرامون معامله غلات و دیگر موضوعات بحث کردند.
برداشت حاصلات گندم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2023
غرب در توافق غلات همه را فریب داد
پوتین خاطرنشان کرد، که مسکو آماده احیای قرارداد غلات خواهد بود و به محض تحقق تمام توافقات ثابت این کار را انجام خواهد داد. مسکو با وجود همه موانع، قصد دارد به صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی ادامه دهد، به ثبات قیمت ها و بهبود وضعیت صنعت کشاورزی جهانی کمک کند.
افزون بر این، روسیه به زودی غلات را به صورت رایگان به شش کشور افریقایی تحویل خواهد داد. اردوغان به نوبه خود آمادگی خود را برای مشارکت در پردازش غلات روسیه برای تحویل بیشتر اعلام کرد.
یادآوری می کنیم، که قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید آن اعلام کرد. ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های سازمان جهانی، شرایط توافق با مسکو محقق نشد، زیرا کشورهای غربی قرار نبود به وعده‌های خود عمل کنند. رئیس جمهور روسیه بارها اشاره کرده است، که بیشتر غلات اوکراین به غرب صادر شده است و هدف اصلی این معامله - تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای افریقایی - هرگز محقق نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала