- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

روسیه ارتش اوکراین را پس خواهد زد

© AP Photo / Sergei ChuzavkovУкраинские военные в Донецкой области. Архивное фото
Украинские военные в Донецкой области. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
عضو شوید
به دلیل مانور روسیه از نیروهای مسلح اوکراین خواسته شد تا برای بدترین شرایط آماده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، شان بل، معاون بازنشسته نیروی هوایی بریتانیا در اسکای نیوز گفت: اوکراین متحمل خسارات بزرگی شده است که به نیروهای مسلح روسیه اجازه می دهد نیروهای مسلح اوکراین را بیشتر پس برانند.
او خاطرنشان کرد: "ارتش اوکراین اکنون در حال تکه تکه شدن است. خطر این است که اگر آنها بیش از حد نظامی و تجهیزات را از دست بدهند، این به روسیه اجازه می دهد تا ضد حمله خود را آغاز کند و اوکراینی ها را حتی بیشتر به عقب براند".
Заседание Совета безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره ای تامین جنگ افزارهای غربی برای اوکراین شد
بل دو گزینه را برای توسعه رویدادها بیان کرد، که اگر اوکراین پیش از آغاز زمستان پیشرفت نکند.
این کارشناس درباره ای این وضعیت اظهار داشت: "درگیری یا تا بهار متوقف خواهد شد، یا تلاشی برای برگزاری مذاکرات صلح انجام خواهد شد".
روز پیش، سرگئی شایگو، وزیر دفاع اوکراین در نشستی با رهبری نیروهای مسلح گفت، که ارتش اوکراین از آغاز به اصطلاح تهاجمی بیش از 66000 نفر و 7600 سلاح را از دست داده است.
وی تصریح کرد: ارتش روسیه به ویران کردن زیرساخت های نظامی اوکراین ادامه می دهد.
یادآوری می کنیم، که در ماه اگوست، 34 پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین مورد حمله قرار گرفتند. همچنین در جریان یک ماه گذشته 159 موشک هیمارس، بیش از هزار پهپاد و 13 موشک کروز سرنگون شده است. ضد یورش اوکراین در جهت‌های دونتسک جنوبی، آرتموفسک و زاپروژیا در 4 جون آغاز شد. کیف تیپ/لوا های آموزش دیده از سوی ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را وارد نبرد کرد. ولادیمیر پوتین اعلام کرد، که عملیات نیروهای مسلح اوکراین شکست خورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала