نیروهای اوکراینی 15 گلوله خوشه‌ای را به سمت دونتسک شلیک کردند

© Sputnik / Taisija Voroncova /  مراجعه به بانک تصاویر Автомобиль, сгоревший в результате обстрела со стороны ВСУ Киевского района Донецка
Автомобиль, сгоревший в результате обстрела со стороны ВСУ Киевского района Донецка - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
عضو شوید
نمایندگی جمهوری خلق دونتسک می‌گوید، قوای مسلح اوکراین 15 گلوله خوشه‌ای را در دونتسک شلیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترول و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در کانال تلگرامی خود گزارش داد، نیروهای اوکراینی 15 گلوله خوشه ای 155 میلی متری ناتو را به سمت مناطق کویبیشفسکی و کیفسکی دونتسک شلیک کردند.
در اعلامیه آمده است: "علاوه بر این، سه دقیقه بعد از اولین شلیک ها، نیروهای اوکراینی سه گلوله خوشه‌ای 155 میلی‌متری ناتو دیگر را به همان مناطق شلیک کردند و چهار گلوله 155 میلی‌متری را در ساعت 10:40 صبح شلیک کردند".
این حملات حوالی ساعت 11 صبح به وقت محلی انجام شده است.
Офицер полка противовоздушной обороны вооруженных сил России во время боевого дежурства - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
انهدام یک پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه
منطقه کویبیشفسکی در غرب دونتسک، کیفسکی - در بخش شمالی شهر واقع شده است. از سال 2014، زمانی که جمهوری خلق دونتسک پس از کودتا در اوکراین، اعلام استقلال از کی‌یف کرد، این منطقه مرتباً توسط نیروهای امنیتی اوکراین گلوله باران می شود.
سمت شمالی این منطقه به عنوان میدان‌هوایی مورد استفاده قرار می گرفت که در نتیجه چندین ماه درگیری بین ارتش اوکراین محاصره شده در آنجا و نظامیان دونتسک که به مواضع آنها یورش می برند، کاملاً ویران شده است.
کشورهای ناتو از توپخانه با کالیبر 155 میلی متری استفاده می کنند. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین داده و نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک استفاده می کنند. همچنین تجهیزات توپخانه خودکششی PzH 2000 آلمانی، اسلحه های خودکششی کراب پولندی و اسلحه های خودکششی CAESAR فرانسوی مجهز به گلوله های این کالیبر در اختیار نیروهای اوکراینی گذاشته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала