- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

دفع حملات پهپادی اوکراین به مسکو و حومه آن

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حملات پهپادی به مسکو و حومه پایتخت دفع شد
تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حملات پهپادی به مسکو و حومه پایتخت دفع شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
عضو شوید
صبح روز 5 سپتامبر، حمله تروریستی رژیم کی یف با استفاده از پهپاد علیه تاسیسات روسیه دفع شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو از یک تلاش دیگر رژیم کی‌یف برای حمله پهپادی به مناطقی در مسکو خبر داد.
شهردار مسکو در کانال تلگرامی خود گفت: در شب 5 سپتامبر، چندین هواپیمای بدون سرنشین که در جهت مسکو در حال حرکت بودند، از جمله در مناطق کالوگا سرنگون شدند.
وزارت دفاع روسیه از انهدام یک پهپاد اوکراینی بر فراز منطقه مسکو خبر داد.
وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، صبح امروز 5 سپتامبر، حمله تروریستی رژیم کی یف با استفاده از یک پهپاد علیه تاسیسات روسیه دفع شد. یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی توسط نیروهای پدافند هوایی بر فراز منطقه مسکو منهدم شد..
شهردار مسکو خاطرنشان کرد که در جریان انهدام لاشه هواپیمای بدون سرنشین در منطقه ایسترا، یک ساختمان آسیب دیده است. رئیس شهرداری، تصریح کرد که یک گاراژ به مساحت 50 متر مربع آتش گرفت.
شهردار مسکو همچنین اعلام کرد که سیستم های دفاع هوایی یک پهپاد دیگر را در شهرتور حومه مسکو در منطقه Zavidovoسرنگون کردند که خسارات و جراحاتی در پی نداشت. وزارت دفاع خاطرنشان کرد که این پهپاد رهگیری شده است.
به دلیل تهدید حملات پهپادی در فرودگاه های مسکو از ساعت 02:00 تا 07:00، در مجموع 53 نشست و پرواز به تعویق افتاد.
گفتنی است، پیشتر کارشناس علوم سیاسی روسیه گفته بود، اوکراین، با حملات پهپادی خود به تأسیسات روسیه، شکست‌ها در جبهه را جبران می‌کند. شرایط میدان نبرد به سود اوکراین نیست. اخیراً ارتش روسیه به برخی از اهداف مهم برای کی یف حمله کرده است، بنابراین آنها حداقل به پیروزی های احساسی نیاز دارند. در این راستا، حمله به مسکو یک پیروزی نمادین و احساسی است که کی یف آن را در داخل کشور خود به عنوان یک برد سریع معرفی می کند.
حملات پهپادی به تأسیسات در پایتخت روسیه و منطقه مسکو از نظر نظامی معنا ندارد، اما از نقطه نظر نمادین از آنها برای "مقادیر تبلیغاتی برای خیرین غربی" استفاده خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала