اردوغان: سازمان ملل مکانیسم پرداخت هزینه غذا از روسیه را پیشنهاد کرد

© Photo / Twitter / Recep Tayyip ErdoğanПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган принимает присягу после победы на выборах в парламенте Анкары (3 июня 2023). Турция
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган принимает присягу после победы на выборах в парламенте Анкары (3 июня 2023). Турция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.09.2023
عضو شوید
اردوغان: سازمان ملل نوعی سوئیفت برای پرداخت هزینه مواد غذایی از روسیه پیشنهاد داده است.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: سازمان ملل یک مکانیسم برگرفته از سوئیفت را برای پرداخت های واسطه‌ای برای مواد غذایی روسیه پیشنهاد کرده است، در حال کار بر روی موضوع بیمه کشتی های روسی کار می شود.
روسای جمهور روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و طیب اردوغان، روز دوشنبه در نشستی در سوچی درباره وضعیت پیرامون توافق غلات و سایر موضوعات بحث و تبادل نظر کردند. ولادیمیر پوتین گفت که ظرف چند هفته روسیه عرضه غلات رایگان به شش کشور افریقایی را آغاز خواهد کرد.
اردوغان خاطرنشان کرد که انقره آماده کمک به فرآوری غلات روسیه برای ارسال بیشتر به کشورهای نیازمند است و امیدوار است اقدامات مشترکی برای تحویل غذا به کشورهای افریقایی انجام شود.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.09.2023
پوتین: روسیه غلات را به کمک ترکیه به کشورهای فقیر می فرستد
اردوغان هنگام بازگشت از مذاکرات سوچی به خبرنگاران گفت: به دلیل تحریم ها، شرکت بیمه انگلیسی کشتی های روسی را بیمه نمی کنند. به دلیل حذف بانک های روسی از سیستم سوئیفت، انتقال پول انجام نمی شود. اکنون به لطف کمک های مداوم ترکیه، سازمان ملل به این روند پایان داده است. اخیراً، در 28 اگست، دبیر کل سازمان ملل (آنتونیو) گوترش، در نامه‌ای، مکانیسم واسطه‌ای را پیشنهاد کرد که آنطور که روس‌ها می‌خواستند سوئیفت مستقیم نباشد، بلکه مشتق از سوئیفت باشد. آنها (سازمان ملل متحد) همچنین گزارش دادند که روی موضوع بیمه (کشتی) کار می کنند.
به گفته وی، غرب از ترکیه برای میانجیگری در معامله غلات تشکر می کند، اما موضع متفاوتی را در موضوع سوئیفت و بیمه کشتی های روسی بیان می کند.
رهبر ترکیه تاکید کرد: غرب هم در موضوع سوئیفت و هم در بحث بیمه دیدگاه کاملا متفاوتی نسبت به روسیه دارد. به دلیل همین تفاوت است که پوتین اکنون می گوید: "آنها به تعهدات خود در قبال من عمل نمی کنند و چون به تعهدات خود عمل نمی کنند، در این زمینه با آنها وارد کار مشترک نخواهم شد." علاوه بر این، 44 درصد غلات به اروپا و 14 درصد به افریقا می رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала