کلوپ ویدیو

هند یک ایستگاه تحقیقاتی برای خورشید راه اندازی کرد + ویدیو

© Photo / PixabayСолнечная активность
Солнечная активность - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2023
عضو شوید
هند ایستگاه تحقیقاتی خورشیدی Aditya-L1 را راه اندازی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هند ایستگاه تحقیقاتی خورشیدی Aditya-L1 را راه اندازی کرد، این پرتاب در وب سایت و کانال یوتیوب سازمان تحقیقات فضایی هند پخش شد.
برای پرتاب این ماموریت، آژانس فضایی هند از پرتابگر ماهواره قطبی PSLV با پیکربندی XL استفاده کرد که مجهز به شش موتور بیرونی بود. پیکربندی XL برای اولین بار برای پرتاب اولین کاوشگر ماه هندرایان 1 در اکتبر 2008 مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان، برای چندین ماموریت مهم، از جمله ماموریت مدارگرد مریخی Mangalyaan که در نوامبر 2013 پرتاب شد، استفاده شده است.
ایستگاه Aditya-L1 اولین مأموریت فضایی هند از نوع رصدخانه برای رصد خورشید است. پس از یک سفر چهار ماهه به طول 1.5 میلیون کیلومتر، این دستگاه در نقطه L1 لاگرانژ وارد مداری هاله ای می شود که در آن نیروهای جاذبه گرانشی زمین و خورشید برابر است. این ترتیب به Aditya-L1 اجازه می دهد تا به طور مداوم خورشید را رصد کند، بدون اینکه توسط خسوف ها منحرف شود.
این فضاپیما هفت ابزار برای مشاهده فتوسفر، کروموسفر و بیرونی ترین لایه های خورشید (تاج) با استفاده از آشکارسازهای میدان الکترومغناطیسی، ذرات و میدان مغناطیسی حمل می کند. برنامه ریزی شده است که وقتی به مدار مورد انتظار رسید، دستگاه اصلی مأموریت، تاج نگار خط مرئی، روزانه 1440 تصویر را برای تجزیه و تحلیل به ایستگاه زمینی ارسال کند.
Фотография поверхности Луны, сделанные аппаратом Чандраян-2 с высоты примерно 4375 километров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
ماه‌نورد هند یافته های غیر منتظره از سطح ماه مخابره کرد
انتظار می رود ماموریت Aditya L1 اطلاعاتی را برای درک مشکل گرمایش تاج خورشیدی، پرتاب جرم تاج، فعالیت پیش از شعله و ویژگی های آن، دینامیک آب و هوای فضا، انتشار باد خورشیدی، ذرات و میدان ها و موارد دیگر ارائه دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала