اشتباه مرگبار امریکا در اوکراین و ارتباط آن با تایوان

© AFP 2023 / WOJTEK RADWANSKIАмериканские военные устанавливают флаг США
Американские военные устанавливают флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2023
عضو شوید
صاحب نظر امریکایی: حمایت ایالات متحده از کی‌یف در اوکراین و تایوان شکست خواهد خورد.
به گزارش اسپوتنیک، برادلی دلوین، مقاله نویس محافظه کار آمریکایی، این نظر را بیان کرد که تمایل ایالات متحده برای جنگ تا آخرین اوکراینی به دلیل عدم تمایل این کشور به نشان دادن ضعف خود به چین، پتانسیل نظامی برای محافظت از تایوان را کاهش می دهد.
استدلال "نفع حمایت از کی یف" این است که اگر ایالات متحده از اوکراین دفاع نکند، چین به تایوان حمله خواهد کرد. چند سال بعد در برابر تایوان، ذخایر در حال کاهش به دلیل حمایت اوکراین کمک به تایوان را دشوارتر و پرهزینه تر خواهد کرد. تمام تمدن بشری را به خطر می اندازد."
این گزارش به داده‌های "تجدید آمریکا" (CRA) اشاره می‌کند که نشان می‌دهد تایوان به بسیاری از سیستم‌های تسلیحاتی که ایالات متحده به اوکراین ارسال می‌کند و ایالات متحده تامین تسلیحات به اوکراین را در اولویت قرار می‌دهد.
Флаг Китая  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
امریکا بزرگترین تهدید هستوی برای جهان است
نویسنده این سوال لفاظی در مورد اینکه چه چیزی از دیدگاه چین مهم تر است، عزم ایالات متحده برای کمک به اوکراین "جنگ تا آخرین اوکراینی" یا تضعیف پتانسیل نظامی تایوان،را مطرح می کند.
دلوین در پایان گفت: "اگر کمک به اوکراینی‌ها به قیمت پتانسیل ایالات متحده ادامه یابد، جهان ممکن است به زودی پاسخی برای این سؤال ترسناک دریافت کند."
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوانی، سفر این سیاستمدار را محکوم کرد و رزمایش های نظامی گسترده ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала