کلوپ ویدیو

دو سالگی خروج آخرین سرباز امریکا از افغانستان + ویدیو

© AFP 2023 / John Moore / Getty ImagesВоеннослужащие армии США после возвращения из Афганистана
Военнослужащие армии США после возвращения из Афганистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.09.2023
عضو شوید
آخرین سربازان امریکایی دو سال قبل از امروز در وضعیتی که افغانستان به تصرف طالبان درآمده بودند و نظام جمهوری اسلامی سقوط کرده بود، افغانستان را ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دو سال پیش در چنین روزی آخرین سرباز امریکایی از افغانستان خارج شد و امریکا به‌حضور 20 ساله نظامی خود در افغانستان رسما پایان داد.
کریس داناهیو، فرمانده لشکر 82 هوایی امریکا آخرین نظامی بود که به تاریخ 31 اگست 2021 افغانستان را ترک کرد و به آنچه که طولانی‌ترین جنگ امریکا خوانده می‌شود نقطه‌ی پایان گذاشت.
با گذشت دو سال از خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان٬ شماری از جوانان افغان می‌گویند که در مقایسه به 20 سال گذشته، در این دو سال شاهد تفاوت‌های زیادی در زندگی‌شان بوده اند.
زندگی اجتماعی در افغانستان مختل شده است، زنان به‌گونه‌ی کامل از داشتن زندگی اجتماعی محروم شده‌اند، فقر بیش از 30 درصد و بیکار 13 درصد افزایش یافته است، حدود 900 هزار شغل نیست شده است، درآمد عامه‌ی مردم کاهش یافته، ناامنی در اشکال مختلف زندگی مردم را تهدید می‌کند و نشانه‌های دیگری که تمام آن از پیامدهای خروج غیرمسئولانه نظامیان خارجی ناشی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала