صالح: وزیر معادن طالبان در دزدی ۲۵ میلیون دالری دست دارد

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
عضو شوید
معاون پیشین ریاست جمهوری گفته است، که گروه طالبان فساد داخلی "در حکومت خود را آشکار" نخواهند کرد زیرا میدانند نفرت و خشم مردم در برابر این گروه افزایش خواهد پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور گریزی افغانستان در برگه ای ایکس خود نوشته است: "برپایه مردک های درز کرده از وزرات معادن و پترولیم گروه طالبان، نزدیک به ۲۵ میلیون دالر از درآمد عواید ذغال سنگ سمنگان به غارت رفته است".
امرالله صالح شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن طالبان را شامل این فساد می‌داند.
صالح افزوده‌ است، که طالبان شخصی به نام سیف‌الله طیب را موظف به بررسی درباره این موضوع کرده‌ است.
امرالله صالح می‌گوید: "در اسناد آمده‌ است که عواید سنگ ذغال از مجرای حواله فرستاده شده است در حالی‌که باید از طریق بانک انتقال پیدا می‌کرد. به اساس گفته سیف‌الله طیب مقداری از پول های دزدی شده به حساب پسر وزیر معادن و پطرولیم به دبی حواله شده‌است".
صالح در ادامه تصریح کرده است: "هبت‌الله آخندزاده رهبر گروه طالبان دستور داده در ظرف ده روز گزارش نهایی این موضوع تهیه و ارسال شود".
معاون پیشین ریاست جمهوری اضافه کرده است، که طالبان فساد داخلی "در حکومت خود را برملا" نخواهند کرد زیرا میدانند نفرت و خشم مردم در برابر این گروه افزایش خواهد یافت.
امرالله صالح تأکید کرده است، که این مورد فساد چنان واضح است که "دفن کردن آن توسط هیبت الله نیز ممکن نخواهد بود".
صالح گفته: "ما این موضوع را نظاره خواهیم کرد".
به گفته‌ی معاون رییس‌جمهور گریزی افغانستان "طالبان هیچ احساس مسئولیت در عرضه خدمات ندارند زیر آن مسئولیت به اساس معاهده ننگین دوحه به عهده غربی‌هاست".
آقای صالح در بخشی از این نوشته‌های خود گفته است: "عواید داخلی در افغانستان زیر کنترل گروه طالبان یا برای استحکام دستگاه سرکوب به مصرف می‌رسد و یا هم بدون حساب دهی به یغما می‌رود".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در ماه های پسین بسیار از معدن ها را برای استخراج به شرکت های داخلی و بیرونی داده اند و قرار است به زودی کار استخراج این معدن ها در چند ولایت این کشور آغاز شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала