تعلیق گابن در مشارکت شورای اتحادیه افریقا

© AFP 2023Жители Габона празднуют на улицах в Либревиле после объявления свержения режима
Жители Габона празднуют на улицах в Либревиле после объявления свержения режима - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
عضو شوید
شورای اتحادیه افریقا تصمیم به تعلیق مشارکت گابن در فعالیت های این سازمان گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، شورای اتحادیه افریقا (AU) تصمیم گرفته است، که مشارکت گابن در همه ای کارهای این سازمان را تا زمان برقراری نظم قانون اساسی در آن کشور به حالت تعلیق درآورد.
درباره گابن چه چیز مشخص است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.08.2023
چندرسانه ای
مشخصات گابن + داده نمایی
این اتحادیه در بیانیه ای که در سایت شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر پیشین) منتشر شد، گفت: "شورا به شدت تسلط نظامی بر قدرت را در 30 اگوست 2023 در جمهوری گابن که رئیس جمهور علی بونگو اوندیبا را برکنار کرد، محکوم می کند. تصمیم می گیرد تا فوراً مشارکت گابن در تمام فعالیت های اتحادیه افریقا را تا بازگرداندن نظم قانون اساسی در این کشور به حالت تعلیق درآورد".
یادآوری می کنیم، که ارتش گابن صبح چهارشنبه از لغو نتایج انتخابات و انحلال نهادهای دولتی خبر داد. جنرال بریس اولیگوی نگوئما، رئیس گارد جمهوری خواه، به روزنامه موند گفت، که علی بونگو اوندیبا، رئیس جمهور گابن برکنار شده است، اما تمام حقوق مدنی را حفظ خواهد کرد. به گفته ارتش، علی بونگو اوندیمبا در بازداشت خانگی است. سپس علی بونگو در یک پیام ویدیویی که توسط یک روزنامه نگار محلی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر پیشین) منتشر شد، اظهار داشت که در محل سکونت خود بوده و متوجه نشده است که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. وی افزود، که نمی داند همسر و پسرش کجا هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала