جبهه مقاومت ملی خار چشم گروه طالبان

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.08.2023
عضو شوید
یک روزنامه ای امریکایی گزارش داده که با گذشت دو سال از فروافتادن حکومت پیشین و آغاز کارهای جبهه مقاومت ملی افغانستان، این جبهه اکنون به خار چشم گروه طالبان تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، فاکس‌نیوز روز سه‌شنبه، ۷ سنبله، با نشر گزارشی نوشته است، که به‌رغم "سرکوب‌گر گسترده گروه طالبان"، جبهه مقاومت از ادامه مبارزه و عملیات در برابر این گروه دست برنداشته است.
برپایه این گزارش، دو سال پس از بیرون شدن ایالات متحده امریکا از افغانستان، جبهه مقاومت مشتاق کمک غرب در مقابله با گروه طالبان است.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.08.2023
کشته و زخمی شدن ۳ طالب در یورش نیروهای جبهه مقاومت در پروان
علی‌میثم نظری، مسئول پیوندهای بیرونی جبهه مقاومت ملی به فاکس‌نیوز گفته است: "امروز، به‌ویژه در این فصل جنگ، ما در بسیاری از مناطق افغانستان فراتر از پایگاه خود در دره‌های دورافتاده کوه‌های هندوکش در به چالش کشیدن طالبان موفق بوده‌ایم".
به گفته او، این جبهه عملیات‌های چریکی را در ولایت‌های شرقی مانند ننگرهار، لغمان و نورستان راه‌اندازی کرده است و همین امر در شمال و مرکز افغانستان نیز وجود دارد.
وی تصریح کرده است: "دلیل این امر این است که مردم افغانستان امروز بیش از دو سال پیش متقاعد شده‌اند که مبارزه مسلحانه تنها راه برقراری صلح و ثبات در افغانستان است".
از جانبی، فاطمه امان، کارشناس موسسه خاورمیانه نیز در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفته است، که طالبان با چالش‌های داخلی مختلفی روبه‌رویند.
به گفته وی، گروه طالبان از این میان جبهه مقاومت را به‌عنوان یک "تهدید قابل توجه" می‌بینند، چون در این جبهه شماری از چهره‌های برجسته سیاسی حضور دارند.
یادآوری می کنیم، که جبهه مقاومت ملی افغانستان همزمان با فروافتادن افغانستان به‌دست گروه طالبان شکل گرفت و در دو سال گذشته درگیری‌هایی را نیز در نقاط مختلف با این گروه داشته است.
در آخرین مورد، منابع محلی در تخار از یورش راکتی جبهه‌ مقاومت ملی بر ساختمان ولسوالی و فرماندهی امنیه طالبان در ولسوالی فرخار این ولایت خبر دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала