موافقت ازبیکستان درباره ای تامین دارو و ویتامین ها به افغانستان

© Fotolia / mimonقرص و دارو
قرص و دارو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2023
عضو شوید
دفتر رسانه ای آژانس توسعه صنعت داروسازی ازبیکستان گزارش داد، که شرکت های ازبیکستانی با مقام های گروه طالبان افغانستان درباره ای تامین دارو و ویتامین ها به این کشور به توافق رسیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای آژانس توسعه صنعت داروسازی ازبیکستان امروز نوشت: هیات این آژانس در افغانستان حضور دارد و در حال مذاکره با مقام های گروه طالبان و شرکت های داروسازی محلی است.
در این پیام تلگرامی این کشور آمده است: "گفت و گوهای مؤثر با رهبری انجمن ملی کنترل کیفیت غذا و دارو درباره ای عرضه محصولات دارویی تولیدی ازبیکستان به بازار این کشور انجام شد".
Государственный флаг Узбекистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.03.2023
گفت و گوی مقام‌های ازبیکستان و سازمان بین‌المللی مهاجرت درباره افغانستان
نمایندگی داروسازی همچنین توافقاتی با شرکت افغان فیوچر ولز تجارت درباره ای تامین کمپلکس های پروتئین-ویتامین تولید شده در ازبیکستان به مبلغ سالانه تا یک میلیون دالر صورت گرفت.
این سرویس رسانه ای افزود: "پیش نویس توافق نامه ای در حال تدوین است تا یک سیستم ثبت نام کشوری (داروها) به طور متقابل ساده شده تا 25 روز ارائه شود".
یادآوری می کنیم، که پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان این کشور از نگاه کمبود دارو و مواد خوراکه در سطح آشفتگی رسیده است و بسیاری از درمانگاه ها به دلیل نرسیدن دارو و نداشتن داکتر بسته شده و شهروندان این کشور از نگاه بهداشتی به مشکلاتی زیادی دچار هستند و بسیاری از بیماران این کشور برای درمان به کشورهای همسایه افغانستان برای درمان می روند و به این صورت سالانه میلیون ها دالر از این کشور به بیرون از این کشور برده می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала