سربازان امنیت ملی پیشین افغانستان در امریکا: ما در برزخ هستیم

© Photo / NDS Afghanistanریاست عمومی امنیت ملی
ریاست عمومی امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2023
عضو شوید
هزاران سرباز امنیت ملی پیشین افغانستان که با پشتیبانی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا جنگیدند، در امریکا با مشکل قانونی مواجه‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی "ان‌بی‌سی" افشار کرد، که نیروهای امنیت ملی پیشین افغانستان که با امریکا همکاری داشتند و اینک در ایالات متحده ساکن شدند، با یک برزخ قانونی و وضعیت معیشتی بحرانی روبرو هستند و دولت امریکا هیچ کاری برای آنها انجام نمی‌دهد.
هزاران نفر از نیروهای نظامی افغانستانی که سال ها در یگان‌های پنهانی سازمان سیا خدمت کردند، هم اکنون در امریکا ساکن هستند ولی از معیشت خود ناراضی بوده و تاکید دارند که از سوی مقام های امریکایی مورد سوئ استفاده قرار گرفتند.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2021
ترور افسران امنیت ملی حکومت پیشین افغانستان ادامه دارد
بر اساس این گزارش، نزدیک به ۱۲ هزار نیروی نظامی افغانستان تحت عنوان "یگان‌های صفر" در نامه‌ای به کنگره امریکا نسبت به وضعیت معیشت و اسکان قانونی خود در این کشور شکایت کردند. گفته می‌شود مجوز کار ۲ ساله آنها در ایالات متحده به پایان رسیده و دیگر قادر به تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان نیستند.
محمد شاه، یکی از فرماندهان پیشین نیروهای ضربت افغانستان، ماه گذشته طی نامه‌ای به نمایندگان کنگره امریکا هشدار داد، که نیروهای تحت امر او در بحران معیشتی قرار دارند.
این فرمانده افغانستان در نامه مورد اشاره تاکید کرده بود، که ما از سوی مقام های آمریکایی به عنوان طعمه استفاده شدیم و درخواست این نیروها برای دریافت کمک‌ از دولت ایالات متحده تا کنون بی‌پاسخ مانده است.
طبق اطلاعات رسیده، بسیاری از این نظامیان افغانستان در کشور امریکا با افسردگی روبرو هستند و چند مورد خودکشی نیز گزارش شده است.
گفته می‌شود دولت امریکا تا کنون کمکی به این نظامیان نکرده و تنها از سوی سازمان‌های غیردولتی کمک‌هایی به آنها می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала