اخراج اتباع روسیه از سوی لتونی

© Sputnik / Sergey Melkonov /  مراجعه به بانک تصاویر Столица Латвии Рига
Столица Латвии Рига - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.08.2023
عضو شوید
اخراج اتباع روسیه از سوی لتونیا به شدت در تضاد با موازین سازمان ملل و اتحادیه اروپا است.
به گزارش اسپوتنیک، فعالان حقوق بشر روسی تصمیم لتونیا برای اخراج حدود 6000 نفر از ساکنان روس را که با مجوز اقامت در لتونی زندگی می کردند و در آزمون زبان لتونیایی قبول نشده بودند، محکوم کردند. روند اخراج از اول سپتمبر 2023 آغاز می شود.
اعضای کمیسیون همکاری بین المللی با شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر تحت ریاست جمهوری روسیه نامه ای به سازمان ملل متحد، شورای اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا در ارتباط با "تهدید اخراج اجباری ساکنان روسی زبان از لتونیا ارسال کردند.
یکی از اعضای این کمیسیون، کریل ویشینسکی، مدیر اجرایی آژانس بین المللی اطلاعات "روسیا سگودنیا" که آژانس خبری اسپوتنیک مربوط به این گروه رسانه‌ای میشود.
Латышский флаг на улице Риги  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
روسیه به اقدامات لتونیا در مقابل بناهای دوران شوروی پاسخ می دهد
پیام کمیسیون به ولکر ترک، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، دونیا میاتوویچ کمیشنر حقوق بشر شورای اروپا و کایرات عبدالرخمانوف، کمیشنر عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیت های ملی تحویل داده شد.
در این نامه آمده است: "ما توجه شما را به نقض شدید حقوق ساکنان روسی زبان لتونیا که تابعیت روسیه دارند و بر اساس مجوز اقامت صادر شده توسط مقامات این کشور در خاک لتونیا زندگی می کنند، جلب می کنیم".
اعضای کمیسیون حقوق بشر ریاست جمهوری روسیه یادآور شدند که بیش از 6 هزار تن از این ساکنان را به دلیل تغییرات سال گذشته در قانون لتونیا و به بهانه اینکه از آزمون اجباری زبان لتونیایی رد شده اند، با اخراج از لتونیا از 1 سپتمبر 2023 تهدید می شوند.
در پیام آمده است، "آنها عمدتاً افرادی هستند که در سن بازنشستگی قرار دارند و قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به لتونیا آمده اند. کار طولانی مدت آنها به ایجاد پایه های اقتصادی لتونیا کمک کرده و تا پاییز سال گذشته، قوانین لتونیا آنها را مجبور به شرکت در هیچ امتحان زبانی نکرد تا بتوانند با پاسپورت روسیه در این کشور زندگی کنند. علاوه بر این، این افراد سال ها در لتونیا زندگی می کردند و ثابت کرد که دانش آنها به زبان لتونیایی برای سازماندهی زندگی روزمره خودشان کافی است."
فعالان حقوق بشر روسیه تاکید کردند که "مخصوصاً در رابطه با این افراد، مقامات لتونی نیاز دارند که نه تنها امتحان زبان را پاس کنند، بلکه پرسشنامه هایی را که نشان دهنده نگرش آنها نسبت به سیاست خارجی روسیه است، پر کنند".
در این نامه آمده است: "در واقع، این افراد موظفند نه تنها در آزمون‌های زبان شرکت کنند، بلکه دیدگاه‌های سیاسی خود را نیز آشکار کنند و اقدامات روسیه را محکوم کنند".
این نامه پس از آن منتشر شد که اینگمارس لیداکا، رئیس کمیسیون پارلمانی شهروندی، مهاجرت و بسیج عمومی لتونیا گفت که بین 5000 تا 6000 شهروند روسی که دارای مجوز اقامت هستند و امتحان زبان لتونیا را گذرانده اند، اخطارهای رسمی برای خروج از این کشور در عرض سه ماه دریافت خواهند کرد.
وی افزود که این تصمیم مطابق با قوانین لتونیا دارد و اجرای آن توسط اداره امور شهروندی و مهاجرت این کشور برسی خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала