نیجر خواستار قطع برق و آب سفارت فرانسه شد

© AFP 2023 / Issouf SanogoСотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента
Сотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
عضو شوید
حامیان نظامی در نیجر خواستار قطع برق و آب سفارت فرانسه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه کمیته حمایت از شورای ملی دفاع از میهن (CNSP)، فعالان در نیجر خواستار قطع آب و برق سفارت فرانسه در نیامی، پایتخت، و ممنوعیت تحویل غذا شده اند.
روز جمعه وزارت خارجه نیجریه تصمیم گرفت سفیر فرانسه در این کشور را محروم کند و از او بخواهد ظرف 48 ساعت نیجر را ترک کند. این درخواست روز یکشنبه منقضی شد.
رئیس کمیته ملی پشتیبانی CNSP، اله عیسی هاسومی بیریما از همه شرکای تاسیسات فرانسوی در نیجر می خواهد که تامین برق، آب و غذا را متوقف کنند.
همانطور که اشاره شد، درخواست قطع ارتباط سفارت فرانسه در نیامی و کنسولگری فرانسه در سینگر از منابع حمایتی به شرکت انرژی نیجر (Nigelec) است.
در این بیانیه آمده است، تامین کنندگانی که به ارائه کالاها و خدمات به طرف فرانسوی ادامه می دهند، "دشمنان مردم مستقل" تلقی خواهند شد.
Нигерские военнослужащие во время митинга сторонников военного переворота на стадионе в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2023
وزارت خارجه نیجر سفیر فرانسه را اخراج کرد
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی از برکناری رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت و تشکیل شورای ملی دفاع از میهن (CNSP) خبر داد. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای ECOWASکودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه اوت، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ECOWAS که در ابوجا (نیجریه) برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала