لباس اسلامی در مکاتب فرانسه منع می گردد

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر Девушка на рынке в Ташкенте
Девушка на рынке в Ташкенте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.08.2023
عضو شوید
مقامات فرانسه قصد دارند پوشیدن لباس های عبایی مسلمانان را در مکاتب منع کنند.
به گزارش اسپوتنیک، گابریل عطل وزیر معارف ملی و جوانان از برنامه های مقامات در روی آنتن شبکه TF1 صحبت کرده گفت که دولت فرانسه در نظر دارد ممنوعیت پوشیدن لباس سنتی عبایی مسلمانان را در مکاتب وضع کند.
وزیر معارف ملی و جوانان فرانسه در این مورد افزوده گفت که لباس اسلامی زنانه بدن را کاملا می پوشاند. همزمان، رئیس این اداره تاکید کرد که مؤسسات آموزشی بر اساس اصول جدی کار می کنند و یکی از آنها سکولاریزم است.
حجاب در تاتارستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
چندرسانه ای
حجاب در تاتارستان
وی افزود: "سکولاریزم آزادی رهایی از طریق مکتب است. وقتی وارد یک صنف درسی می شوید، نباید فقط با نگاه کردن به دانش آموزان، بتوانید دین آنها را تشخیص کنید."
گفته شد وی که در نظر دارد هفته آینده این طرح را با نمایندگان مکتب در میان بگذارد. به ویژه وزیر به همراه روئسای مؤسسات آموزشی اصلاح قوانین را بررسی خواهند کرد.
در جون 2022، در حوض های عمومی گرنوبل، ممنوعیت پوشیدن بورکینی، مایوهای که فقط صورت، دست‌ها و پاها را نشان می‌دهند، وضع شد. یک ماه قبل از آن، شورای شهر اجازه استفاده از چنین لباس ها را داده بود، تا حدی به دلیل محبوبیت آن در بین زنان مسلمان مروج شد.
Иранские женщины в хиджабах на митинге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2022
رئیس جمهور ترکیه پیشنهاد داد که موضوع حجاب به همه پرسی گذاشته شود
با این همه، برخی از فعالین احساس کردند که این لباس ها نشان دهنده تبعیض علیه زنان در اسلام و نقض اصل سکولاریزم است. در نتیجه آنها به محکمه عالی اداری فرانسه مراجعه کردند و محکمه با درخواست آنها مبنی بر ممنوعیت بورکینی موافقت کرد.
پیش از این مشخص شد که مقامات سویدن قصد ندارند ممنوعیت برای آتش زدن کتاب مقدس اسلام در محضر عام را اعمال کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала