ارتش نیجر در حالت آماده باش قرار گرفت

© AP Photo / Sam Mednickيساعد جنود فرنسيون في الغالب مواطنين فرنسيين في حافلة تنتظر إعادتهم جواً إلى فرنسا على متن طائرة عسكرية فرنسية، في المطار الدولي في نيامي، النيجر، 1 أغسطس 2023.
يساعد جنود فرنسيون في الغالب مواطنين فرنسيين في حافلة تنتظر إعادتهم جواً إلى فرنسا على متن طائرة عسكرية فرنسية، في المطار الدولي في نيامي، النيجر، 1 أغسطس 2023. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
عضو شوید
بارمو رئیس ستاد ارتش نیجر دستور داد تا نیروهای مسلح در حالت آماده باش باشند.
به گزارش اسپوتنیک، در یک پیام رادیویی آمده است که موسی سالائو بارمو، رئیس ستاد ارتش نیجر که توسط شورشیان منصوب شده بود، دستور داد تا نیروهای مسلح این کشور به حالت حداکثر آمادگی برسند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی فوری رادیویی گفت: از لحظه دریافت این پیام، تمامی پرسنل خود را در حالت آمادگی حداکثری قرار دهید.
بارمو توضیح داد که این تصمیم به منظور جلوگیری از غافلگیری عمومی و همچنین اطمینان از پاسخ کافی به دلیل تهدیدات تجاوزکارانه علیه نیجر که به طور فزاینده و ملموس صورت گرفته، اتخاذ شده است.
پیشتر گزارش شده بود که شورشیانی که قدرت را در نیجر به دست گرفتند، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را که در ایالات متحده آموزش دیده بود، منصوب کردند.
Нигерские военнослужащие во время митинга сторонников военного переворота на стадионе в Ниамее - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.08.2023
وزارت خارجه نیجر سفیر فرانسه را اخراج کرد
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که محمد بازوم، رئیس جمهور این کشور از قدرت برکنار شده است. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای ECOWAS کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه آگست، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای ECOWAS که در ابوجا (نیجریه) برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала