گسترش بریکس نقطه پایان هژمونی امریکا است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
عضو شوید
گسترش بریکس نشان دهنده ای چند قطبی جهان و پایان هژمونی ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، رهبران کشورهای بریکس با دعوت از شش کشور جدید به این انجمن موافقت کردند.
سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی که در نشستی در ژوهانسبورگ صحبت می کرد، گفت: از سال 2024، شش کشور جدید به بریکس خواهند پیوست: آرژانتین، مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و اتیوپی، رهبران کشورهای عضو در این مورد توافق کردند.
وی گفت: تصمیم گرفته ایم از آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات دعوت کنیم تا به اعضای کامل بریکس تبدیل شوند.
رامافوزا خاطرنشان کرد، که پذیرش اعضای جدید در بریکس "مرحله اول روند گسترش است و مرحله های دیگری نیز به دنبال خواهد داشت.
لاوروف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
علت رشد بی نظیری بریکس، ناشی از درک عمیق است
به طور رسمی، 23 کشور برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند و چندین کشور دیگر نیز در سطح غیر رسمی ابراز علاقه کرده اند.
در پخش رادیو اسپوتنیک، پروفسور الکساندر گوسف دکترای علوم سیاسی، درباره ای این تصمیم روشنگری کرد.
الکساندر گوسف گفت: "باید در نظر داشت که بریکس بزرگترین سازمان بین المللی سیستمی است. ورود اجزای جدید به هر سیستمی منجر به عدم تعادل خاصی می شود، حتی اگر موقتی باشد. از نقطه نظر سیاسی، گسترش بریکس، البته، یک رویداد برجسته است، زیرا نشان دهنده یک چندقطبی، یک انجمن چند بردار است، بریکس در حال کسب خطوط کلی یک سازمان بین المللی بزرگ است. ما نمی گوییم که این موازنه ای با نهادهای موجود است: سازمان ملل، گروه-20، آسیان و دیگران. افزون بر این، انجمن مصمم به اقدام در رابطه با سایر کشورها بر خلاف گروه-7 نیست که اساساً مهم است. ناگفته نماند بلوک آتلانتیک شمالی و اتحادیه اروپا که در آن، مهم نیست در هر نشست، همیشه از "تهدیدات شماره یک"، "دولت های سرکش" و غیره صحبت می کنند".
او بر این باور است، که تمایل بسیاری از کشورهای جهان برای عضویت در بریکس یک سیگنال قطعی برای ایالات متحده است.
الکساندر گوسف گفت: "ما با غرب در جنگ نیستیم. اما از آنجایی که ایالات متحده دائماً چیرگی خود را اعلام می کند و انحصار خود را در رابطه با سایر کشورها اعلام می کند، بریکس گسترش می یابد و این به این واقعیت کمک می کند که هژمونی ایالات متحده به پایان برسد و اکنون ایالات متحده به این فکر خواهد کرد که چگونه در دنیا رفتار کند".
یادآوری می کنیم، که نشت بریکس قرار است از 22 اگوست تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی برگزار شود. به نمایندگی از روسیه در این نشست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شرکت کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به صورت ویدئویی در این نشست شرکت کرد.
پیش بینی می شود موضوعات اصلی در دستور کار رهبران، گسترش سازمان و گذار به ارزهای ملی باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала