کشورهای بریکس خواستار مذاکره برای تشکیل کشور مستقل فلسطین شدند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Саммит БРИКС в ЮАР
Саммит БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
عضو شوید
رهبران بریکس از جامعه بین المللی خواستند که از مذاکرات مستقیم برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطین حمایت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه نهایی منتشر شده پس از اجلاس سران در ژوهانسبورگ، رهبران بریکس از جامعه بین المللی خواستند که از مذاکرات مستقیم برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطین حمایت کنند، آنها ابراز نگرانی کردند که وضعیت بشردوستانه در منطقه در حال بدتر شدن است.
در بیانیه آمده است: "ما از جامعه بین المللی می خواهیم که از مذاکرات مستقیم بر اساس حقوق بین الملل، از جمله قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین ابتکار صلح عرب، برای اجرای یک راه حل دو کشوری که منجر به ایجاد یک دولت مستقل و پایدار فلسطین شود، حمایت کند".
رهبران کشورهای بریکس نسبت به وخامت اوضاع بشردوستانه در فلسطین، "ناشی از تشدید خشونت در چارچوب اشغال مداوم اسرائیل و گسترش شهرک‌های غیرقانونی" ابراز نگرانی کردند. سران کشورها همچنین از فعالیت آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک قدردانی کردند و خواستار کمک های بین المللی بیشتر برای بهبود وضعیت انسانی مردم فلسطین شدند.
Иранский флаг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.08.2023
ایران عضو بریکس میشود
اجلاس بریکس با حضور رهبران چین، هند، برازیل و افریقای جنوبی در ژوهانسبورگ 22 تا 24 اگست برگزار می شود و روسیه با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حضور دارد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала