امریکا حاضر نیست بریکس را رقیب ژئوپلیتیکی سیاسی خود بداند

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
عضو شوید
اسلوتسکی می‌گوید، رسیدن بریکس به سطح جدید یکی از نتایج نشست سران بریکس در افریقای جنوبی است.
به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در کانال تلگرامی خود گفت: ایالات متحده از در نظر گرفتن بریکس به عنوان رقیب ژئوپلیتیکی خود خودداری می کند، در حالی که یکی از نتایج اصلی نشست افریقای جنوبی این است که بریکس به سطح کیفی جدیدی رسیده است.
وی افزود: "ایالات متحده امریکا حاضر نیست که بریکس را رقیب یا رقیب ژئوپلیتیکی سیاسی خود بداند... آنها نمیتوانند به سرعت قدرت خود را از دست بدهند و با واقعیت های ژئوپلیتیکی جدید که در حال شکل گیری است، کنار بیایند... یکی از نتایج مهم نشست افریقای جنوبی این است که بریکس به سطح جدیدی از نظر کیفی رسیده است".
به گفته این نماینده پارلمانی، در آینده، بریکس می تواند به یکی از "مرکز های جهانی نفوذ و تصمیم گیری بر اساس قوانین بین المللی و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد" تبدیل شود.
اسلوتسکی همچنین اشاره کرد که اقتصاد کشورهای بریکس از نظر توان خرید G7 را میگذرد.
Церемония фотографирования глав делегаций стран-участниц БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
اقتصاددان عرب: شمارش معکوس برای سلطه دالر از قبل آغاز شده است
بریکس فعالانه به سمت ایجاد یک واحد حساب حرکت می کند که به ناچار "قدرت" دالر امریکا را پایین می آورد. به طور کلی، روند دالر زدایی در جهان به دلیل همکاری کشورها در چارچوب اتحاد، غیرقابل برگشت شده است".
قابل یادآوری است که نشست بریکس از 22 اگست تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی برگزار می شود. به نمایندگی از روسیه در این نشست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شرکت کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала