تبریکی پوتین به هند برای فرود موفقیت آمیز چاندرایان-3 بر ماه

© Sputnik / Ramil SitdikovПрезидент РФ Владимир Путин. Архивное фото
Президент РФ Владимир Путин. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فدراسیون روسیه هندوستان را به خاطر فرود موفقیت آمیز ایستگاه "چاندرایان-3" بر روی ماه تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش می دهد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه فرود موفقیت آمیز ایستگاه فضایی ""چاندرایان-3" هند بر روی سطح ماه و در سمت جنوبی این کره را به دراوپادی مورما رئیس جمهور و نارندرا مودی نخست وزیر این کشور تبریک گفت.
در این اطلاعیه آمده است: "ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دراوپادی مورما رئیس جمهور هند و نارندرا مودی نخست وزیر در خصوص فرود موفقیت امیز ایستگاه فضایی هند "چاندرایان-3" بر روی ماه و در محدوده نیمه جنوبی آن، تبریک گفت".
پوتین افزود که فرود موفقیت آمیز کاوشگر هندی "چاندرایان-3" - قدم بزرگی در شناسایی فضا می باشد و بیانگر توسعه چشمگیر هند در حوزه علمی-فناوری می باشد.
Журналисты снимают прямую трансляцию приземления космического корабля Чандраян-3 на Луну  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.08.2023
سفینۀ فضایی چاندرایان-3 هند موفقانه وارد مدار ماه شد
رهبر روسیه تبریک صمیمانه آرزوی موفقیت های جدید را به رهبران و مجموعه سازمان تحقیقات فضایی هند ابلاغ نمود.
قابل ذکر است که اایستگاه فضایی روباتیک هندی "چاندرایان-3" در 14 جولای به فضا پرتاب شد و در 5 اگست وارد مدار ماه شد. این ایستگاه چندین مانور برای نزدیک شدن به ماه انجام خواهد داد تا زمانی که مدار آن به 100 کیلومتر از ماهواره طبیعی زمین کاهش یابد. پیمانه فرود "ویکرام" در 17 اگست از ایستگاه جدا شد و پیش از این دو عملیات را برای پایین آوردن مدار خود انجام داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала