کشته و زخمی شدن ۹ طالب در یورش نیروهای جبهه مقاومت در تخار

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
نیروهای جبهه مقاومت ملی در ولسوالی ورسج ولایت تخار بر دو مرکز گروه طالبان از آن میان ساختمان فرماندهی امنیه و ولسوالی گروه طالبان یورش های راکتی انجام دادند که به این گروه تلفات سنگین وارد شده‌است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افغانستان، منابع محلی امروز (سه شنبه، ۳۱ اسد) گفتند، که نیروهای چریکی جبهه مقاومت ملی، ناوقت‌های شب گذشته در روستای ‌تگاب میان شهر با طالبان درگیر شدند و هم‌زمان گروه دیگری از این نیروها در روستای “یسیکن” بالای ساختمان ولسوالی و فرماندهی امنیه که در یک محل قرار دارد، یورش راکتی انجام داده‌اند.
به گفته‌ی منابع، این نیروها نزدیکای ساعت یک شب ساختمان ولسوالی را با سلاح‌های ثقیله از نوع راکت و پیکا زیر آتش گرفته‌اند که به طالبان تلفات وارد شده است.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
کشته و زخمی شدن۱۱۱ طالب در یورش های ماه پسین جبهه مقاومت

یک باشنده محل نیز در گفت و گو با خبرگزاری مقاومت درگیری را در محل تایید کرد و گفت که چهار راکت به ساختمان فرماندهی امنیه و ولسوالی برخورد کرده است.
یک منبع مردمی آمار تلفات طالبان را در این دو یورش ۱۳ تن می‌گوید؛ اما یک منبع معتبر از جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید، که ۴ تن به شمول یک فرمانده برجسته طالبان در این یورش کشته و ۵ تن دیگر زخمی شده اند. به گفته این منبع، قاری حمزه فرمانده نظامی طالبان برای ولسوالی ورسج نیز در میان کشته شدگان است.
گفته می‌شود، پس از این عملیات یک قطعه ای از نیروهای طالبان از شهر تالقان مرکز ولایت تخار به سوی ولسوالی ورسج رفته‌ و در اکثریت نقاط نیروهای مسلح جابه‌جا شده و منطقه حالت نظامی به خود گرفته‌است.
یادآوری می کنیم، که پیش از این نیز نیروهای جبهه مقاومت ملی در تالقان مرکز استان تخار طی چندین یورش چریکی به طالبان تلفات سنگین وارد کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала