"هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان" در اندونیزیا برگزار شد

© AP Photo / Achmad IbrahimЭмблема саммита АСЕАН в Джакарте
Эмблема саммита АСЕАН в Джакарте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان(AFTF) روز یکشنبه در جاکارتا پایتخت اندونیزیا برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، جاکارتا، پایتخت اندونیزیا، میزبان "هفتمین مجمع فکر آینده افغانستان" به منظور ایجاد اعتماد و بررسی مسائل جاری در افغانستان بود. این نشست دیروز (یکشنبه 29 اسد) پشت درهای بسته در ادامه تلاش ها بر روی سیاست تعامل با طالبان برگزار شد.
در این نشست تعدادی از دیپلمات های کشورهای خارجی و اتحادیه اروپا و همچنین 30 نماینده جامعه مدنی و سیاسی در افغانستان حضور داشتند.
دیپلمات های جاپان، مالیزیا، اندونیزیا، بلجیم، سویدن، کانادا، آسترالیا، ناروی، اتحادیه اروپا و بانک جهانی در این نشست با نمایندگان افغانستان گفتگو کردند.
سلطان برکات، رییس مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه انستیتوت دوحه، گفت: "دراین نشست، درباره اعتماد سازی و بررسی چالش‌های جاری در افغانستان و اقدامات بالقوه اعتماد سازی بحث شد، این نشست در ادامه تلاش‌ها در راستای سیاست تعامل با طالبان برگزار شده بود."
فرستادن نخستین بار انگور افغانستان به روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
فرستادن نخستین بار انگور افغانستان به روسیه
گفته میشود، در این نشست چند تن از شخصیت های سیاسی و مدنی از جمله عمر صمد سفیر پیشین افغانستان در فرانسه حضور داشتند.
اگرچه برکات اطلاعات مشخصی در مورد حضور نمایندگان اداره طالبان در نشست AFTF ارائه نکرد،اما بربنیاد گزارش‌ها، فاروق اعظم، مشاور وزارت انرژی و آب طالبان در این نشست حضور داشت.
از سویی هم، مسوولین اتاق تجارت وسرمایه‌گذاری در شانزدهمین نشست تاجران جنوب آسیا درشهرکونمینگ چین اشتراک کردند و خواهان سرمایه‌گذاری کشورها در افغانستان شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала