نخست وزیر آلمان: افغانستانی ها برای آزادی خودشان مبارزه کنند

© AP Photo / Markus SchreiberКанцлер Германии Олаф Шольц
Канцлер Германии Олаф Шольц - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
نخست وزیر آلمان که در میان جمعیت از مردم سخن می زد، وضعیت کنونی افغانستان را ناراحت کننده خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدای افغانستان، اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان که در میان جمعیت از مردم که سخن می زد وضعیت کنونی افغانستان را ناراحت کننده خواند.
نخست وزیر آلمان امروز (سه‌شنبه، ۳۱ اسد) در کاخ صدارت این کشور صحبت میکرد در پاسخ به پرسش حکیم تورسن، فعال سیاسی افغانستان که از او پرسید چرا افغانستان را پس از سالها پشتیبانی به دامن تروریزم بین المللی رها کرده اند؛ گفت: "وضعیت را به خوبی میداند که دختران از حقوق شان برخوردار نیستند آزادی‌های فردی نقض شده است".
یوشکا فیشر،وزیر امور خارجه پیشین آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
وزیر خارجه سابق آلمان: افغانستان برای مدت طولانی محل ناامنی باقی خواهد ماند
او در ادامه افزود: "شهروندان افغانستان باید خود برای کسب آزادی و حقوق شان مبارزه کنند".
یادآوری می کنیم، که کشورهای ناتو به رهبری ناتو پس از بیست سال با گروه طالبان در دوحه یک پیمان نامه پنهانی و پیچیده را امضا و افغانستان را با ارزش بیش از هفت میلیارد جنگ افزار به گروه طالبان تسلیم کردند. پس از این، گروه طالبان یک حکومت موقت تک قومی و تک گروهی موقت را تشکیل داند، که تا اکنون هیچ کشوری به شکل رسمی به رسمیت نشناخته اند.
پس از دو سال چیرگی گروه طالبان، بیش از دو میلیون نفر افغانستان را ترک و بیش از بیست میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.
تاکنون بیش از ده جبهه بر ضد این گروه اعلام موجودیت کرده اند، اما تنها جبهه مقاومت ملی و جبهه آزادی بیشترین یورش ها را بر این گروه انجام داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала