دستگیری عکاس خبرگزاری تسنیم ایران از سوی گروه طالبان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
خبرگزاری تسنیم ایران از دستگیری عکاس و تدوینگرش از سوی گروه طالبان در افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری تسنیم ایران در این باره نوشت: محمدحسین ولایتی روز شنبه هفته روان و در حالی که به‌صورت قانونی و از طریق مرز هوایی و در سفری غیرکاری وارد افغانستان شده بود و مدت 10 روز نیز در کابل حضور داشت، هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچ‌گونه توضیح مشخصی دستگیر شده است.
گروه طالبان علی‌رغم پیگیری‌ها هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی دستگیر کرده است.
با توجه به ذهنیت منفی ایرانیان نسبت به مواجهه طالبان با خبرنگاران ایرانی، انتظار می‌رود که این گروه بدون هرگونه معطلی نسبت به آزادسازی محمدحسین ولایتی اقدام کنند.
میثم مهدی‌پور، معاون رسانه‌ای حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان می‌گوید که تلاش برای آزاد‌سازی خبرنگار ایرانی از بند طالبان جریان دارد.
آقای مهدی‌پور در شبکه "ایکس" نگاشته: "متعاقب بازداشت فعال رسانه‌ای ایرانی در فرودگاه کابل، پیگیری‌های مقتصی جهت آزادسازی‌اش توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل آغاز و تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت."
او افزوده: "امید است در سایه حسن هم‌جواری و روابط نیک رسانه‌ای میان دو کشور ایران و افغانستان، زمینه آزادی و خروج نام‌برده هر‌چه سریع‌تر فراهم گردد."
یادآوری می کنیم، که این نخستین مورد از دست‌گیری یک خبرنگار رسانه‌ وابسته به سازمان‌های ایران به دست طالبان در دو سال گذشته است.
مناسبات ایران و طالبان از زمان چیرگی این گروه بر افغانستان به دلیل مسائل حقابه دچار نوسان شده و روابط هر دو طرف در مواردی دچار تنش‌های لفظی هم شده‌ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала